Suhtlemispsühholoogia ABC organisatsiooni juhile
18.-19.01.2008 Karaski Keskus
Kindlasti oleme end vahel tabanud mõttelt, et see, mida arvad endast ise, erineb nii mõnelgi juhul oluliselt pildist, mida näevad ja kogevad teised...
Tõenäoliselt oleme kogenud, kui lihtne on asju ajada inimesega, kellega oleme justkui ühel lainel. Kuidas aga suhelda tulemuslikult ja teha ennast
mõistetavaks meist täiesti erinevatele inimtüüpidele?
Koolituse eesmärgid:
Suhtlemiskoolitus aitab osalejatel parandada enesetundmist, tõhustada koostööd nii kollektiivisiseselt kui suhetes organisatsiooni liikmetega. Koolituselt oodatakse nõuandeid teiste inimeste juhtimiseks, emotsionaalselt pingestatud olukordade mõistmiseks ning nende võimalikult valutuks lahendamiseks.
- Anda süstematiseeritud arusaamine inimeste käitumisest tavasuhtluses ja pingeolukorras. Kuidas mõjutavad käitumise erinevused koostööd.
- Saada pilt iseenda käitumisest suhtlejana, juhina, kolleegina.
- Anda konkreetsed mudelid ja näpunäited suhtlemisolukordade edukaks lahendamiseks, arendada enesejuhtimisvõimet.
- Õppida kasutama aktiivse kuulamise tehnikaid.
- Leida lihtsalt kasutatavaid mudeleid paremaks toimetulekuks pingete maandamisel.
- Õppida tundma emotsioonide juhtimise mudelit.
- Õppida oma käitumise teadlikku juhtimist konfliktsituatsioonides.
- Rollimängude kaudu kinnistada toimetulekut erinevates olukordades.
Koolitusel osalenutele väljastatakse tunnistus koolitusest osavõtu kohta.
Koolitusprogrammi ülesehitus
Reede, 18.01.2008
Mina ja teised, mina ja mu rollid (käitumisstiilid ja tööalane suhtlemine)
- Miks inimesed käituvad nii, nagu nad käituvad? Kaasaegse praktilise psühholoogia teooria abil saavad osalejad pildi käitumisstiilide erinevustest ja sellest tingitud tegutsemis- ja suhtlemisstiilidest.
- Kuidas kalduvad eri stiilid käituma suhtlusolukordades? Õppefilmi abil saavad osalejad arutleda nelja erineva stiili inimeste käitumuslike tugevuste ja nõrkuste üle ning teha enda jaoks olulisi järeldusi.
- Milline on minu käitumisstiil, kuidas mõjutab see minu suhtlemist teistega? Analüüs, arutelu.
- Millised on minu tugevused ja millised on arenguvajadused töös enda juhtimisel? Töö Isiksuse profiili analüüsiga. Individuaalne harjutus aitab õpitud teooriale toetuvalt lahti seletada isiklikud tugevused ja arengu- vajadused.
- Millised on minu tööalased rollid? Millised rollid sobivad mulle paremini, millised halvemini ja miks see nii on? Analüüs, arutelu.
- Millised on erinevate stiilidega inimeste käitumuslikud ootused? Marstoni (DISC) mudelist lähtuvalt saavad osalejad võimaluse rühmatöö vormis läbi arutada oma töösituatsioonis ettetulevad suhtlusolukorrad.
Laupäev, 19.01.2008
Mina ja rasked suhtlusolukorrad: käitumise teadlik juhtimine konflikt- situatsioonides
- Mis on konflikt ja kuidas seda juba eos ära tunda?
- Emotsiooni osa arusaamatuste ja konfliktide lahendamisel.
- Viha maandamise mudel ja selle neli astet.
- Kuulamisoskuse rakendamine oma igapäevatöös.
- Positiivse mõjutamise tehnikad probleemide lahendamise juures.
Töömeetoditeks teooria, arutelu, rühmatöö, paarisharjutused ja tagasiside. Õppefilm, Isiksuse profiili analüüs.
Mõlemal päeval jagatakse osalejatele teemakohased õppematerjalid.
Koolituspäevade teemad aitab meil läbi käia OPTI Personaliarendus OÜ konsultant Triinu Praks. Triinu on töötanud koolitusalal alates 98. aastast. Tegelenud suhtlemistreeningute, teenindus- ja müügialaste kursuste väljatöötamise ja arendamisega. Töötas aastatel 1990-1994 Tallinna Invaühingu sekretärina.
Koolituse kava
Registreerimine kuni 07.01.2008 meiliaadressil elil (at) elil.ee ja telefonidel 5293144, 6720223
Auli Lõoke, tegevjuht |