MAJANDUSAASTA ARUANNE 2006
Algus 01. jaanuar 2006. aasta
Lõpp 31. detsember 2006. aasta
Ettevõtte nimi:
Registreerimisnumber: |
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit
80067455 |
Aadress:
Telefon:
E-mail: |
Endla 59, Tallinn 10615
6720 223
elil@elil.ee |
Juhatuse liikmed: |
Ants Leemets (esimees)
Krista Neering Ülle Aasma
Tiia Sihver
Külli Urb
Jüri Järve
Kaido Kikkas |
Põhitegevusala
Omandivorm |
Liikumispuudega inimeste huvide esindamine ja kaitsmine
Mittetulundusühing |
Sisukord
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2006. aasta tegevusaruanne
Raamatupidamise aastaaruanne
Juhatuse deklaratsioon
Bilanss.
Tulude-kulude aruanne
Rahavoogude aruanne (kaudsel meetodil)
Netovara muutuste aruanne
Raamatupidamise aastaaruande lisad
Lisa 1. Aastaaruande koostamisel kasutatud arvestusmeetodid ja hindamisalused
Lisa 2. Maksud
Lisa 3. Pikaajalised finantsinvesteeringud
Lisa 4. Põhivara
Lisa 5. Sihtfinantseerimine
Juhatuse allkirjad 2006. majandusaasta aruandele
Audiitori järeldusotsus
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2006.a. tegevusaruanne
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu (ELIL) tegevuse eesmärgiks on Eesti liikumispuudega inimeste inim-, kodaniku-, sotsiaalsete ning majanduslike õiguste kaitsmine ja oma liikmete ja liikmeskonna huvide eest seismine. Tegevuses juhindub Liit põhikirjast, tegevusprogrammist, valitsuse poolt 1995.a. heaks kiidetud invapoliitika üldkontseptsioonist “Puuetega inimestele võrdsete võimaluste loomise standardreeglid”, Madridi deklaratsioonist ja Budapesti resolutsioonist ning muudest puuetega inimesi puudutavatest seadusandlikest aktidest. Tegevusprogrammi aluseks on liikumispuudega inimeste inimõigused, inimväärikus, teistsuguse aktsepteerimine. ELILi missiooniks on olla liikumispuudega inimeste ja nende ühenduste eestkõnelejaks, et aidata kujundada võrdsete võimalustega ühiskonda kõigile. See on võimalik üksnes liikmeskonna teadlikkuse tõstmise ja kaasamisega otsustusprotsessi.
2006.a. prioriteetideks kujunesid:
- Koostöö teiste Eesti Vabariigi puuetega inimeste organisatsioonidega (Foorum) ja valitsusorganitega (Koostöökogu).
- Puudest tingitud lisakulude kompenseerimiseks ette nähtud puudetoetuste tõusu rahastamiseks lisavahendite nõudmine 2007.a. riigieelarves. Suhtlemine võimuorganitega eesmärkide saavutamiseks.
- Ligipääsetavuse küsimused (s.h. veebiportaalis www.liikumisvabadus.invainfo.ee liikumisvabaduse kaardistamise projekti jätkamine).
- Kohtumised äriühingute, riigi- ja omavalitsusorganite esindajatega liikumispuudega inimesi puudutavates küsimustes.
- Võrgustikusisene infovahetus, avalikkuse informeerimine liikumispuudega inimeste tegevusest ja probleemidest, suhtlemine pressiga.
- Heategevusprojektides osalemine ja mainekujundus.
2006.a. tegevusaruande struktuur
1. Koostöö liikmesühingutega
1.1 Infovahetus
1.2 Koolitus
2. Koostöö teiste puuetega inimeste organisatsioonidega
2.1 Foorum
3. Koostöö seadusloome- ja valitsusorganitega
3.1 Koostöökogu
3.2 Foorumi lobitöö poliitikute seas
4. Rahvusvaheline koostöö
5. Projektitöö
5.1 Hasartmängumaksu Nõukogu poolt rahastatud projektid
5.2 Muud projektid
6. Avalikkusele suunatud tegevus
1. Koostöö liikmesühingutega
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liitu kuulub 26 organisatsiooni ligi 2600 liikmega. 2006.a. kutsuti kokku üldkoosolek 28. aprillil, kus kinnitati ELILi 2005.a. aastaaruanne ja 2006.a. tegevusprogramm.
1.1 INFOVAHETUS
ELIL kasutab oma liikmetega infovahetuseks mitmeid kanaleid – telefon, tavapost,
e-post, kodulehekülg, sellel olev foorum (kõigil ühingutel on interneti kasutamise võimalus), infoleht, infopäevad.
INFOLEHT ilmus 2006.a. kolm korda, viimane kaksiknumbrina. Peamiseks eesmärgiks on avaldada teavet ELILi ja ELILi liikmesühingute tegevusest, kajastada puuetega inimeste probleeme, anda teavet sotsiaalpoliitikast, tutvustada puuetega inimesi puudutavaid seadusakte. Infoleht täitis oma programmilised eesmärgid, rohkem võiks olla tulevikku suunatud arutelusid – millisena tahame näha perspektiivis oma võrgustikutööd ja liidu rolli selles. Infolehe sisu ja vormi tuleb lähitulevikus (2007-2008) reformida.
Infoleht ilmub HMN projektiraha toel ja jätkub sellise rahastamisega ka 2007.a.
KODULEHEKÜLG internetis on Liidul aastast 1999. ELILi veebileht asub aadressil www.elil.ee. Veebilehte täiendatakse ja kaasajastatakse pidevalt (täienes lingikogu ja fotoalbum, lisandus rubriike infofoorumis). Probleemiks on kodulehekülje võimaluste vähene ärakasutamine nii püsi- kui operatiivinfo vahendamisel. Puudub küllaldane ingliskeelne info, mis ELILil kui FIMITICi liikmel kindlasti olema peaks. 2006.a. aastaks saime veebilehele projektitoetust, mis võimaldab veebimeistri töö mõningast tasustamist. Veebilehe täiendamine ja hooldus jätkub projektiraha toel ka 2007.a.
e-KIRJAVAHETUS on kiireim viis info edastamiseks. Kasutusel on oma meililist, millega on liitunud üle saja lugeja. Liidu juhatus püüab võimalikult kiiresti vajaliku teabe organisatsioonidele saata. Probleemiks on kujunenud vananenud arvutid – lisad ei avane, programmid ei ühildu, esineb arvutirikkeid.
INFOTUNNID JA -PÄEVAD Infovahetuseks on leitud aega ühistel kokkusaamistel, kus peale põhiteema või –tegevuse on alati leitud pooltund või tund operatiivinfo edastamiseks (üldkoosolek, koolitused, õppe- ja puhkelaager). Infopäevad viidi tegevjuhi poolt läbi 27.09.06 Keilas ja 30.09.06 Kuusalus.
1.2 KOOLITUS
2006.a. toimusid järgmised liikmesühingute juhtide/aktivistide koolitused:
1. Kui on juhtunud liiklusõnnetus e. isikukahjudest liikluskindlustuses
28.04.06 Tallinn, Endla 59, lektor M. Mölder, LKF kindlustusdirektor
Informeeriv koolitus: oluline teave liikumispuudega inimeste ühenduste juhtidele, kes peavad oskama õnnetusse sattunud inimesi ja nende pereliikmeid esmatasandil nõustada.
2. Kultuurikoolitus „Kumu – multifunktsionaalne kunstikeskus”,
07.05.06 – Rapla, Tallinna ja Lääne-Harju ühingutele
21.05.06 – Tartu, Viljandi, Rapla, Nissi ja Tallinna ühingutele
28.05.06 – Rakvere, Tartu, Saaremaa ja Tallinna ühingutele
Giidiga Kunstimuuseumi külastustel oli osalejaid üle 200 inimese üle Eesti.
3. Teabepäevadel tutvustati Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste kontseptsiooni, Karaski
Keskust kui rehabilitatsiooniteenuse osutajat, Astangu Keskuse arengusuundi, Foorumi tegevust ja arutleti muudel aktuaalsetel probleemidel:
31.03.06 – Rakveres Lääne-Virumaa, Ida-Virumaa ja Järvamaa ühingutele;
26.05.06 – Tartus Lõuna-Eesti piirkonna ühingutele;
15.09.06 – Haapsalus Läänemaa, Pärnumaa ja Saaremaa ühingutele;
17.11.06 – Tallinnas Tallinna ja Harjumaa ühingutele
2. Koostöö teiste puuetega inimeste organisatsioonidega
2.1 FOORUM
Peale 26.09.03 toimunud kohtumist sotsiaalministriga, kus otsustati moodustada Koostöö- koda puuetega inimeste probleemide lahendamiseks, tehti ELILi poolt ettepanek Pimedate Liidule, Kurtide Liidule, Vaimupuudega Inimeste Tugiliidule ja EPI Kojale moodustada ühiselt esindus (Foorum) osalemiseks Koostöökojas.
FOORUMI tegevus 2006. aastal:
- 3 Koostöökogu protokollitud koosolekut (27.01.06, 12.04.06, 25.09.06);
- 3 Foorumi protokollitud koosolekut (15.03.06, 06.09.06, 08.12.06);
- 4 kohtumist poliitikute ja ministeeriumi ametnikega lobitöö käigus (tööealiste inimeste puudetoetuste 37,5% tõusu nõue alates 01.01.2007);
- 7 pressiteadet avalikkuse informeerimiseks Foorumi kohtumistest ametnike ja poliitikutega seoses puudetoetuste tõstmise nõudega;
- pöördumised ja kirjavahetus poliitikutega seoses puudetoetuste tõusu nõudega;
- osalemine ja seisukohavõtt RK sotsiaalkomisjoni istungil, kus arutati Riigikontrolli kontrollaruannet Riigieelarvest erivajadustega inimeste rehabiliteerimiseks teenuse ostmine (24.10.06)
- ettepanekute tegemine Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi koostatavasse Eesti eluasemevaldkonna arengukavasse (02.10.06);
- ettepanekute tegemine rahandusministrile ja RK rahanduskomisjonile maksupoliitika teemadel (12.04.06)
- töö Foorumi-sisestes töögruppides (abivahendid, invatransport, rehabilitatsioon);
- töö koostöökogu ja Foorumi ühistes (PISTS, Astangu, rehabilitatsioon, abivahendid) töögruppides;
- ettepanekud kontseptsioonide, arengukavade ja seadusemuudatuste eelnõudesse;
- võrgustiku informeerimine Foorumi tööst, kohtumistest poliitikutega; kohtumised puuetega inimeste organisatsioonide esindajatega tutvustamaks Foorumi tegevust;
- suhtlemine pressiga (ajakirjandus, raadio, televisioon).
FOORUMI tegevuse tulemused 2006.a. (ettepanekute arvestamine vastuvõetud seadusaktides):
1. Aasta esimesel kolmel kuul oli läbiv märksõna rehabilitatsiooniteenuse rakendusaktide toimimine ja teenuse kvaliteet. 20.03.06 ministrile saadetud kiri probleemsete kohtadega teenuses pälvis põhjaliku vastuse kavade kohta nende likvideerimiseks. Valdavalt taanduvad probleemid rahaliste vahendite nappusele.
2. Sotsiaalministri määruse nr. 79 (14.12.2000) Tehniliste abivahendite taotlemise ja soodustingimustel eraldamise tingimused ja kord muutmise määruse eelnõus arvestati Foorumi ettepanekut vähendada omaosalust 100 kroonini 200 asemel. Lisandus klausel: „Kohalikul ekspertkomisjonil on õigus määrata isikule madalam omaosalus kui 100 kr, kui taotleja pere on raskes majanduslikus olukorras või taotlejal on kõrge muude puudest tingitud lisakulude tase”.
2006.a. riigieelarves eraldati abivahenditele 52 739 476 krooni (2005 – 42 723 616 kr)
- teenust reguleerivas ministri määruses nr 79 arvestati mitmeid Foorumi töögrupi ettepanekuid (lisandusid lisaseadmed ja paigaldus auto käsijuhitavaks tegemiseks; mitmed arvutite lisaseadmed jms.);
- Ühisettepanek MTÜ Inkotoaga (23.08.06) - tõsta inkontinentsitoodete piirlimiiti kuus 90 tükini kuus ei arvestatud;
- endiselt puudub abivahendite teenuse arengu kontseptsioon – mis ajaks ja kuhu tahame teenusega jõuda. Puuduvad nõuded teenuse osutajale ja teenuse standard.
3. 12.04.06 kirjaga tehti ettepanek Rahandusministeeriumile Tulumaksuseaduse, sotsiaalmaksu seaduse, hasartmängumaksu seaduse ja krediidiasutuste seaduse muutmise seaduse eelnõu 863 SE II täiendamiseks tulumaksuseaduse paragrahv 50 osas, mis puudutas dividendide maksustamist tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute ja sihtasutuste nimekirja kantud isikute puhul. Ettepanekut arvestati.
4. Ettepanekutest tõsta alates 01.01.07 puudetoetuste aluseks olevat sotsiaaltoetuste määra 550 kroonini ja toetuste väljamaksmise piiriks kehtestada 4-kordne sotsiaaltoetuse määr, arvestati viimast ettepanekut. Seadusemuudatus Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduses jõustub 01.07.07.
5. Ettepanek SHS lapsehoiuteenuse eelnõusse: tõsta planeeritud teenus - neli päeva puudega lapse vanemale riigipoolselt kompenseeritav puhkusetoetus - kahe nädalani. Arvestati.
6. Ettepanek Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile täiendada Liiklusseadust: liikumispuudega juht ja liikumispuudega või pimedat inimest teenindava sõiduki juht, kes talutab liikumispuudega või pimedat inimest kavatsetud kohta ja tagasi, võib tema kasutuses olevat sõidukit paragrahv 127 lõike 2 alusel kehtestatud parkimiskaardi olemasolul parkida avalikes tasulistes parkimiskohtades tasuta. Sotsiaalministeeriumilt saadi nõusolek mitte anda kooskõlastust, kui nimetatud klausel on eelnõust välja jäetud.
Foorumil oli 2006.a. töökoosolekuid kolm, paljud jooksvad ja kiireloomulised küsimused kooskõlastati operatiivselt kas meilitsi või telefoni teel.
3. Koostöö seadusloome- ja valitsusorganitega
3.1 KOOSTÖÖKOGU (Foorum + ministeeriumide esindajad)
2006.a. toimus kolm Koostöökogu protokollitud koosolekut.
Sotsiaalministeeriumi ettepanekul on päevakorras olnud kontseptsioonide, tegevuskavade ja seadusemuudatuste eelnõud. Foorumile on tutvustatud ning arvamusi-hinnanguid-ettepanekuid palutud järgmistele töös olevatele dokumentidele:
- Riigikontrolli rehabilitatsiooniteenuse ostmise audit;
- Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise kontseptsioon;
- sotsiaalministri määruse nr. 79 (14.12.2000) Tehniliste abivahendite taotlemise ja soodustingimustel eraldamise tingimused ja kord muutmise määruse eelnõu;
- Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise eelnõu (lapsehoiuteenus).
Majanduse ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt on arvamusi-hinnanguid-ettepanekuid palutud järgmistele töös olevatele dokumentidele:
- Eesti eluasemevaldkonna arengukava;
- Eluasemepoliitika strateegia aastateks 2007-2013;
Foorumi ettepanekul on päevakorda võetud ja kirjalikud ettepanekute paketid sotsiaal- ministeeriumile üle antud teemadel, mida Foorum on pidanud oluliseks:
- arvamus ja ettepanekud sotsiaalministri määruse nr. 79 (14.12.2000) Tehniliste abivahendite taotlemise ja soodustingimustel eraldamise tingimused ja kord muutmise määruse eelnõu kohta
- PISTSise kontseptsiooni ajakava ja ettepanekud puudetoetuste aluseks oleva määra ja toetuste väljamaksmiseks oleva piirmäära tõstmiseks alates 01.01.2007;
- puuetega inimeste igakuiste puudetoetuste tõstmine;
- rehabilitatsiooniteenuse kitsaskohad (kiri ministrile 20.03.06);
- puuetega inimestele mõeldud eelarveread 2007.a.riigieelarve eelnõus;
- tehniliste abivahendite ja rehabilitatsiooniteenuse rahastamine 2006.a. lisaeelarve eelnõus.
Koostöökogu osapooled tunnustavad koostöö vajalikkust, samuti selle muutumist sisulisemaks. Tunnustamist väärib ministeeriumi töö rahaliste vahendite taotlemisel abivahendite ja rehabilitatsiooniteenuse real 2007.aasta eelarvest ja 2006.a. lisaeelarvest. Ministeeriumi töö tulemuslikkust puuetega inimeste valdkonnas (n. PISTSi kontseptsiooni valmimist) takistab nende hinnangul tööjõu vähesus ja temaatika komplitseeritus. Samuti piirab Foorumi suutlikkust ja töö efektiivsust inimressursi nappus.
Osapooled tunnistavad, et vajaka on jäänud Haigekassa kaasamisest rehabilitatsiooni ja taastusravi probleemide lahendamisele. Kolmepoolselt tuleb leida lahendusi, et füsioteraapia teenuse kättesaadavus oleks tagatud igale puudega inimesele vastavalt tema vajadustele.
3.2 FOORUMI LOBITÖÖ POLIITIKUTE SEAS
Alates septembrikuust oli Foorumi põhitööks tööealiste puudetoetuste tõusu (37,5%) nõude realiseerimiseks tehtav lobitöö, poliitikutega kohtumisteks materjalide ettevalmistamine, pressiteadete väljasaatmine, võrgustiku ja avalikkuse kursishoidmine toimuvaga. Kohtuti sotsiaalministri, Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimehe ja parlamendierakondade esindajatega. Kuna puudetoetuste ühetaoline 37,5-protsendiline tõstmine poleks läbi läinud, tegi Foorum kompromissettepaneku tõsta üksnes puudega tööealiste puudetoetusi alates 2007.a. Viimane ettepanek ei leidnud koalitsiooniparteide toetust, kuigi PISTSise korrastamist ja puudetoetuste tõusu oli lubatud valitsuse poolt aasta tagasi. Suvel valitsuses heakskiidetud PISTSise kontseptsioon lükkas seaduste ja rakendusaktide jõustumise 2008. aastasse. Protestiks lubaduste täitmata jätmise vastu tegi Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit partneritele
ettepaneku korraldada Toompeal pikett, mis toimus 13.12.2006 ja leidis meedias positiivses võtmes rohket vastukaja.
0310.06 - kohtumine sotsiaalministriga, et arutada puuetega inimeste puudetoetuste tõstmise võimalust 2007. aastast. Ministri seisukoht eitav.
24.10.06 – kohtumine Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimehega, millest võttis osa ka sotsiaalminister. Eesmärgiks leida toetust nõudmisele puudetoetuste tõusuks 2007.aastast. Esimees M. Treial lubas puudetoetuste tõstmise küsimuse viia koalitsiooninõukogu istungi päevakorda.
14.11.06 - kohtumine parlamendifraktsioonide esindajatega, kus osalesid esindajad SDE ja Res Publica-Isamaa liidust ning Keskerakonna volitatud esindaja ministeeriumist. Arutati kompromissettepanekut – tõsta üksnes tööealiste puudega inimeste puudetoetusi 37,5%, mis nõuaks eelarvereale täiendavalt 61 miljonit krooni. Ettepanek leidis toetust, opositsioon lubas teha vastavad seadusemuudatuse ettepanekud riigieelarve eelnõusse. Kohtumisele järgnes pressikonverents.
21.11.06 - kohtumine Riigikogu koalitsioonifraktsioonide esindajatega, millest võttis osa üksnes Rahvaliidu esindaja M. Treial. Arutati kompromissettepanekut – tõsta tööealiste puudega inimeste puudetoetusi 37,5%. M. Treial teatas, et valitsuses puudub küsimuses üksmeel. Puudetoetuste tõusu toetab üksnes Rahvaliit.
29.11.06 – Foorum teeb teatavaks piketi korraldamise otsuse protestiks nõudmiste eiramise vastu: 13.12.06 k. 13.00 Toompea lossi esisel platsil.
29.11.06 - kiri peaministrile ettepanekuga kohtumiseks, et arutada piketi toimumise põhjuste üle. Peaminister ei vastanud kirjale.
13.12.06 - puuetega inimestepikett valitsuse lubaduste – tõsta puudetoetusi - täitmata jätmise tõttu.
Lobitöö kogemus: Oluline on õppetund, et kohe aasta algul tuleb seada väga selged eesmärgid selle suhtes, mida tahetakse saavutada riigieelarves. Ettepanekud tuleb esitada kevadel, enne ministeeriumide poolt riigieelarvesse taotluste esitamist. Sügisel, kui eelarve on saadetud Riigikokku, on soovitud tulemusi raskem saavutada. Lobitöö käigus saavutati suhtlemises pressiga positiivne foon oma nõudmiste ja protestiaktsioonide kajastamiseks – pressiteated, ajakirjanduses ilmunud artiklid ja vastukajad, esinemised erinevates raadio- ja teleprogrammides.
4. Rahvusvaheline koostöö
- Tegevjuht viibis Invalidiliitto kutsel 28.-29. 01.2006 Soomes sealsete invaühingute juhtide ja volikogu seminaril, kus tutvustas kultuuripäevade ettevalmistamise käiku.
- ELILi tänuürituse Aasta Tegu 2005 laureaatideks olid Soome Invalidiliitto ja Rootsi DHR Värmlandi osakond, kelle esindajad tulid Tallinna meenet vastu võtma.
- Tihe koostöö Soome Invalidiliittoga 10.-11. 06 2006.a. toimunud kultuuripäevade ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks.
- Tegevjuht viibis Invalidiliitto kutsel 31.08.-02.09.06 Haapsalus Invalidiliitto korraldatud hooaega sissejuhataval seminaril Kuidas leida uusi ideid ühingute töö aktiviseerimiseks? Tegevjuht esines seminaril ettekandega ELILi invapoliitilisest mõjutustegevusest Eestis.
5.Projektitöö
5.1 HASARTMÄNGUMAKSU NÕUKOGU POOLT (läbi EPI Fondi) RAHASTATUD PROJEKTID
2006. aastal saadi HMN poolt finantstoetust läbi EPI Fondi viiele projektile.
I Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu INFOLEHT
Ilmus aastas 3 korda kvartali viimasel kuul tiraažiga 500 eksemplari.
Projektile on seatud neli peaeesmärki:
- Avaldada teavet ELILi ja ELILi liikmesühingute tegevusest.
- Kajastada puuetega inimeste probleeme, anda teavet sotsiaalpoliitikast (k.a. Foorumi ja Koostöökogu tööst), tutvustada puuetega inimesi puudutavaid seadusakte.
- Anda ühingute liikmetele võimalus artiklite avaldamiseks.
- Kujundada positiivset avalikku arvamust puuetega inimestest.
Infolehes võiks rohkem võiks olla ka tulevikku suunatud arutelusid – millisena tahame näha perspektiivis oma võrgustikutööd ja Liidu rolli selles. Hetkel on Infoleht rohkem toimunut fikseeriva krooniku rollis. Igal juhul on projekti jätkamine 2007.a. paberkandjal vajalik, vajalik on ka Infolehe sisulise ja vormilise poole kaasajastamine lähiaastatel.
II Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu veebileht www.elil.ee
Kodulehe külastatavus on kasvanud, lisandunud on uued rubriigid, infofoorum, miniveebi võimalus ühingutele, võimalus vahetult lehelt printida ja tagasiside meile saata. Täienenud on lingikogu ja lehe välisilme. Veebimeister otsib pidevalt uusi võimalusi lehe mugavamaks kasutamiseks.
III ELILi-Invalidiliitto kultuuripäevad 10.-11.06.2006,
millest võttis osa ligi 500 külalist Soomest ja 200 Eestist. Üritus oli mastaapne, avamine toimus Raekoja platsil, spordi- ja kultuuritegevus ning näitused Audentese Spordikeskuses, meeleolukas seltskondlik ühisõhtu veedeti Rocca al Mare kiigeplatsil. Toimusid mitmed linnaekskursioonid giidiga, eurodebatt S. Oviiri ja P. Tuomise osavõtul. Ürituse patroon oli Tallinna linnapea Jüri Ratas, avamisel võttis sõna Soome Suursaatkonna minister-nõunik P. Hämäläinen. Välja anti eesti-soomekeelne üritusele pühendatud trükis.
Sündmus leidis kajastamist meedias. ELILi fotogaleriis meenutab sündmust rohke pildimaterjal.
IV ELILi tänuüritus AASTA TEGU 2005
Üritus toimus 15.02.06 Ühispanga peahoones. Tänuüritusel osales presidendipaar. Aktuse avas Vabariigi President A. Rüütel, tervitasid sotsiaalminister, Rootsi suursaadik, Soome Suursaatkonna esindaja. Tänuüritusel tunnustati ja tänati 17 heategijat toetuse ja abi eest 2005. aastal. Meiepoolsed esinejad rääkisid kogemustest hariduse omandamisel, tööst vabatahtlikuna, hobidest. Osavõtjaid koos külalistega oli üle 100.
Avalikkust teavitati ürituse toimumisest pressiteatega. Hommikul võtsid Kuku ja Vikerraadio otseintervjuud. Kohal oli ETV ja TV3 võttegrupp, õhtustes uudistes anti ülevaade toimunust. Liidu koduleheküljel on toimunud üritusest väljapanek pildigaleriis. Presidendi avalike suhete talitus üllitas ametliku teadeande Vabariigi President osales liikumispuuetega inimeste aastaüritusel.
V ELILi liikmesühingute juhtkondade koolitus
2006.a. toimus liikmesühingute juhtidele/aktivistidele kolm mitmeosalist koolitust.
(vt. pt.1 Koostöö liikmesühingutega 1.2 KOOLITUS)
5.2 MUUD PROJEKTID
1. „Tulevikuvisioon aastani 2010” 10.-11.02.06 Karaski Keskuses (projektijuht A. Lõoke). HMN rahastuse toel toimunud seminar, mis oli 1. etapp ELILi pikaajaline strateegia ja arengukava väljatöötamisel. Seminari modereeris S. Anspal.
2. „Liikumispuudega inimene – teadlik Euroopa Liidu kodanik” 01.03.06-01.12.06
(projektijuhid T. Sihver ja A. Lõoke). AEF rahastusega Euroopa Liidu teavitusprojekti piirkondlik elluviimine, mis koosnes viiest osast:
31.03.06 Rakveres Lääne-Virumaa, Ida-Virumaa ja Järvamaa puuetega inimestele;
26.05.06 Tartus Tartumaa, Jõgevamaa, Põlvamaa, Võrumaa, Valgamaa ja Viljandimaa puuetega inimestele;
11.06.06 Tallinnas ELILi-Soome Invalidiliitto kultuuripäevade raames eurodebatt;
15.09.06 Haapsalus Läänemaa, Pärnumaa ja Saaremaa puudega inimestele;
17.11.06 Tallinnas Tallinna ja Harjumaa puudega inimestele
3. Liikumispuudega inimesed teel tööturule 01.06.06-31.12.06 (projektijuht M. Aitsam) EPI Fondi ESF rahastusega projekti Puuetega inimeste ettevalmistamine tööturule sisenemiseks allprojekt. Viidi läbi Karaski Keskuses nelja 5-päevase kohanemislaagrina. Projekti eesmärgiks oli tööeas liikumispuudega inimeste teavitamine rehabilitatsiooni-, kutseõppe ja töötamise võimalustest, tööturu- ja sotsiaalteenustest ja toetustest. Kontakti loomine kursuslaste ja tööturuametite juhtumikorraldajate vahel.
4. Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele 01.07.06-31.12.06 (projektijuht J. Järve), rahastas Tallinna LV. Projekti käigus kaardistati enam kui 600 objekti ligipääsetavus ja avaldati infoportaalis www.liikumisvabadus.invainfo.ee. Kasutati eelmise projekti käigus välja töötatud info kogumise metoodikat.
5. Kõrgkoolis õppivate sügava liikumis- ja nägemispuudega tudengite tugiteenus 01.01.06-31.12.06, rahastas Haridus- ja Teadusministeerium, (projektijuht T. Jaansoo).
6. Kanal 2 saade Tantsud tähtedega 08.10.06-03.12.06 osalemine heategevuspartnerina, saates koguti annetusi liikumispuudega lastele. Igasse otsesaatesse oli broneeritud 10 kohta liikumispuudega inimestele, huvilisi käis saadet jälgimas üle Eesti. Annetuse jagamiseks Eesti liikumispuudega lastele moodustati komisjon, kelle töö vaatab läbi ja kinnitab Liidu juhatus.
7. BAPPi tegevustoetus 2006-2007 avardab võimalusi läbi viia mitmesuguseid arendus- tegevusi.
6. Avalikkusele suunatud tegevus
ELILi pressiteated:
15.02.06 Vabariigi President avab tervitusega Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu tänuürituse Aasta Tegu 2005
12.04.06 Tallinn peab muutuma ligipääsetavaks
09.06.06 Tallinna tänavad vallutatakse kaheks päevaks ratastoolikasutajate poolt
10.10.06 Portaal www.liikumisvabadus.invaionfo.ee abistab tallinlasi ja pealinna külalisi
Foorumi raames avaldatud pressiteated:
24.10.06 Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees viib puudetoetuste tõusu küsimuse koalitsiooninõukogusse
14.11.06 Puudetoetuste tõus alates 01.01.2007: kas poliitikud peavad sõna?
21.11.06 Puuetega inimeste esindus kohtub Riigikogu koalitsioonifraktsioonide esindajatega
25.11.06 Liikumispuudega inimesed kavandavad protestiaktsioone
29.11.06 Liikumispuudega inimeste protestiaktsioonidega ühinevad ka teised puude- organisatsioonid
08.12.06 Puuetega inimesed lähevad 13.12.06 Toompeale piketile
13.12.06 Tuletame poliitikutele piketiga meelde, et nende kohustused puuetega inimeste ees on täitmata
Pea igale pressiteatele järgnes avalikkuse teavitamine toimuvast kas artikli või nupukesega lehes või raadiousutlusega. Suhteid ajakirjandusega võib heaks hinnata. Heaks vastastikuselt kasulikuks koostööks on kujunenud suhted telesarja Puutepunkt tiimiga. Tuntav on avalikkuse suhtumise positiivne nihe puudelisuse teemal, tolerantsi suurenemine ja üldine soov sotsiaalsema riigi suunas.
Kokkuvõte
2006.a. oli Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidule töine. Foorumi raames tegeldakse aktiivselt puudega inimesi puudutavate probleemide koondamise ja analüüsiga, et Koostöökogu istungitel erinevate ministeeriumide esindajatega oleks võimalik omapoolseid läbimõeldud ettepanekuid teha. Avalikkusele suunatud tegevus on olnud aktiivne, saadud tagasiside positiivne. Esimest korda toimus laiapõhjaline puuetega inimeste väljaastumine (pikett Toompeal) protestiks valitsuse tegemata töö vastu. Kuigi see ei andnud lisavahendeid riigieelarvesse, andis see moraalse võidu ja tunde, et suudetakse enda eest seista ja ühiselt välja minna ühiste huvide eest. Sihikindlalt enda eest seistes võib saavutada mõndagi.
2006.aastast tuleb positiivsena kindlasti ära märkida täiendavalt kirjutatud projektide arvu suurenemist ja ka neile rahastuse saamist. See avardab võimalusi läbi viia mitmesuguseid tegevusi liikmeskonna huvides.
2007.aasta põhiülesandeks kujuneb suure tõenäosusega Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse kontseptsiooniga tehtav töö. Oluline on sotsiaalministeeriumiga probleemide ühine arutamine ja püüd väga komplitseeritud küsimustele puuetega inimeste huve silmas pidavaid lahendusi leida.
Tegevusaruande koostas 15.02.2007
Auli Lõoke,
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu tegevjuht
Raamatupidamise aastaaruanne
Juhatuse deklaratsioon
Juhatus kinnitab lehekülgedel 13-23 toodud MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit 2006. aasta raamatupidamise aastaaruande koostamise õigsust ja täielikkust.
Juhatus kinnitab, et:
- raamatupidamise aastaaruande koostamisel rakendatud põhimõtted, arvestusmeetodid ja hindamisalused on kooskõlas Eesti Vabariigi hea raamatupidamistava nõuetega;
- raamatupidamise aastaaruanne kajastab MTÜ finantsseisundit ja majandustulemust õigesti ja õiglaselt;
- raamatupidamise aastaaruandes kajastuvad olulised vara ja kohustuste hindamist mõjutavad asjaolud, mis ilmnesid bilansi kuupäeva 31.12.2006 ja aruande koostamispäeva 18.04.2007 vahemikul;
- MTÜ ELIL on jätkuvalt tegutsev.
______________________ ______________________
Juhatuse esimees Tegevjuht
(Ants Leemets) (Auli Lõoke)
______________________ ______________________
Juhatuse liige Juhatuse liige
(Krista Neering) (Külli Urb)
______________________ ______________________
Juhatuse liige Juhatuse liige
(Ülle Aasma) (Jüri Järve)
______________________ ______________________
Juhatuse liige Juhatuse liige
(Tiia Sihver) (Kaido Kikkas)
Tallinnas, 18. aprillil 2007
Bilanss
korrigeeritud
Varad |
Lisad |
31.12.06 |
31.12.05 |
31.12.05 |
Käibevara |
|
|
|
|
1. Raha ja pangakontod |
|
289 078 |
109 005 |
109 005 |
2. Nõuded ja ettemaksud |
|
|
|
|
Ostjatelt laekumata arved |
(lisa 5) |
58 507 |
70 299 |
70 299 |
Muud lühiajalised nõuded |
|
1 000 |
500 |
500 |
Ettemaksed teenuste eest |
(lisa 2) |
1 152 |
0 |
0 |
Nõuded ja ettemaksud kokku |
|
60 659 |
70 799 |
70 799 |
Käibevara kokku |
|
349 737 |
179 804 |
179 804 |
Põhivara |
|
|
|
|
3. Pikaajalised finantsinvesteeringud |
|
|
|
|
Sidusettevõtete aktsiad või osad |
(lisa 1, 3) |
744 795 |
527 981 |
550 315 |
Pikaajalised finantsinvesteeringud kokku |
|
744 795 |
527 981 |
550 315 |
4. Materiaalne põhivara |
|
|
|
|
Muu materiaalne põhivara (jääkmaksumuses) |
(lisa 4) |
68 744 |
43 459 |
43 459 |
Materiaalne põhivara kokku |
|
68 744 |
43 459 |
43 459 |
5. Immateriaalne põhivara |
|
|
|
|
Ostetud litsentsid |
(lisa 4) |
0 |
549 |
549 |
Immateriaalne põhivara kokku |
|
0 |
549 |
549 |
Põhivara kokku |
|
813 539 |
571 989 |
594 323 |
Vara kokku |
|
1 163 276 |
751 793 |
774 127 |
|
|
|
|
|
Kohustused ja netovara |
|
|
|
|
Lühiajalised kohustused |
|
|
|
|
6.Võlad ja ettemaksed |
|
|
|
|
Võlad tarnijatele |
|
4 104 |
66 128 |
66 128 |
Võlad töövõtjatele |
|
64 900 |
27 919 |
27 919 |
Maksuvõlad |
(lisa 2) |
52 617 |
25 863 |
25 863 |
Muud võlad |
|
2 763 |
240 |
240 |
Saadud ettemaksed |
|
100 |
0 |
0 |
Võlad ja ettemaksed kokku |
|
124 484 |
120 150 |
120 150 |
7. Sihtfinantseerimine |
(lisa 5) |
|
|
|
Projektide sihtfinantseerimine |
|
64 041 |
80 983 |
80 983 |
Sihtotstarbelised annetused |
|
114 468 |
0 |
0 |
Sihtfinantseerimine kokku |
|
178 509 |
80 983 |
80 983 |
Lühiajalised kohustused kokku |
|
302 993 |
201 133 |
201 133 |
Netovara |
|
|
|
|
8. Põhikapital |
|
45 404 |
45 404 |
45 404 |
9. Jaotamata kasum (kahjum) |
(lisa 1) |
|
|
|
Eelmiste perioodide kasum (kahjum) |
|
505 256 |
461 179 |
461 179 |
Aruandeaasta kasum (kahjum) |
|
309 623 |
44 077 |
66 411 |
Jaotamata kasum (kahjum) kokku |
|
814 879 |
505 256 |
527 590 |
Netovara kokku |
|
860 283 |
550 660 |
572 994 |
Kohustused ja netovara kokku |
|
1 163 276 |
751 793 |
774 127 |
__________________
Juhatuse liige
Tulude-kulude aruanne
korrigeeritud
Tulud |
Lisad |
31.12.06 |
31.12.05 |
31.12.05 |
1. Liikmemaksud |
|
2 600 |
2 600 |
2 600 |
2. Annetused juriidilistelt isikutelt |
|
12 000 |
0 |
0 |
3. Sihtfinantseerimine |
(lisa 5) |
|
|
|
EPI Fondist tegevuskuludeks |
|
174 748 |
155 130 |
155 130 |
EPI Fondist projektideks |
|
160 788 |
99 989 |
99 989 |
Sihtotstarbelised annetused |
|
45 620 |
0 |
0 |
Muu sihtfinantseerimine |
|
836 611 |
471 162 |
471 162 |
Sihtfinantseerimine kokku |
|
1 217 767 |
726 281 |
726 281 |
4. Muud tulud |
|
238 475 |
9 102 |
9 102 |
5. Finantstulud |
(lisa 3) |
217 478 |
35 913 |
58 247 |
sh pangaintressid |
|
664 |
113 |
113 |
Tulud kokku |
|
1 688 320 |
773 896 |
796 230 |
Kulud |
|
|
|
|
6. EPI Fondi projektide kulud |
(lisa 5) |
135 661 |
74 292 |
74 292 |
7. Muude projektide kulud |
(lisa 5) |
372 285 |
258 789 |
258 789 |
8. Sihtotstarbeliste annetuste kulu |
|
45 620 |
0 |
0 |
9. Rendikulud |
|
21 570 |
13 180 |
13 180 |
10. Transpordikulud |
|
47 444 |
11 656 |
11 656 |
11. Väikevahendite kulud |
|
5 000 |
5 213 |
5 213 |
12. Pangateenused |
|
4 947 |
898 |
898 |
13. Muud tegevuskulud |
|
136 737 |
26 444 |
26 444 |
14. Töötasud |
|
447 021 |
249 608 |
249 608 |
15. Sotsiaalmaks |
|
147 639 |
82 396 |
82 396 |
16. Töötuskindlustus |
|
1 412 |
1 304 |
1 304 |
17. Puhkusereserv |
|
2 838 |
334 |
334 |
18. Põhivara kulum |
(lisa 4) |
8 198 |
5 705 |
5 705 |
sh SF projektide põhivara kulum |
|
1598 |
0 |
0 |
19. Põhivara mahakandmine |
(lisa 4) |
2 025 |
0 |
0 |
20. Ebatõenäolised nõuded |
|
300 |
0 |
0 |
Kulud kokku |
|
1 378 697 |
729 819 |
729 819 |
Aruandeaasta tulem |
|
309 623 |
44 077 |
66 411 |
_______________
Juhatuse liige
Rahavoogude aruanne (kaudsel meetodil)
korrigeeritud
|
Lisad |
2006 |
2005 |
2005 |
Rahavood majandustegevusest |
|
|
|
|
Tulem |
|
309 623 |
44 077 |
66 411 |
Kapitaliosaluse kasum “-“ / kahjum “+” |
(lisa 1,3) |
-216 814 |
-35 800 |
-58 134 |
Materiaalse põhivara kulum |
(lisa 4) |
7 649 |
5 141 |
5 141 |
Immateriaalse põhivara kulum |
(lisa 4) |
549 |
564 |
564 |
Kahjum põhivara mahakandmisest |
(lisa 4) |
2 025 |
0 |
0 |
Korrigeeritud kasum enne käibekapitali muutusi |
|
103 032 |
13 982 |
13 982 |
Nõuded ostjatele |
|
11 792 |
-69 899 |
-69 899 |
Muud lühiajalised nõuded |
|
-500 |
-200 |
-200 |
Ettemaksed teenuste eest |
|
-1 152 |
189 |
189 |
Võlad tarnijatele |
|
-62 024 |
63 077 |
63 077 |
Võlad töövõtjatele |
|
36 981 |
20 429 |
20 429 |
Maksuvõlad |
|
26 754 |
19 331 |
19 331 |
Muud võlad |
|
2 523 |
-2 212 |
-2 212 |
Saadud ettemaksed |
|
100 |
-526 |
-526 |
Sihtfinantseerimine |
|
97 526 |
71 373 |
71 373 |
Käibekapitali muutus kokku: |
|
112 000 |
101 562 |
101 562 |
Rahavood majandustegevusest kokku |
|
215 032 |
115 544 |
115 544 |
|
|
|
|
|
Rahavood investeerimisest |
|
|
|
|
Tasutud põhivara soetamisel |
(lisa 4) |
-34 959 |
-19 508 |
-19 508 |
Rahavood investeerimisest kokku |
|
-34 959 |
-19 508 |
-19 508 |
Rahavood kokku |
|
180 073 |
96 036 |
96 036 |
|
|
|
|
|
Raha ja selle ekvivalendid |
|
|
|
|
Aruandeperioodi algul |
|
109 005 |
12 969 |
12 969 |
Aruandeperioodi lõpul |
|
289 078 |
109 005 |
109 005 |
Raha ja selle ekvivalentide netomuutus |
|
180 073 |
96 036 |
96 036 |
________________
Juhatuse liige
Netovara muutuste aruanne
|
Põhikapital |
Eelmiste perioodide tulem |
Aruandeaasta tulem |
Kokku |
31.12.2004 |
45 404 |
608 192 |
-128 036 |
525 560 |
2004. a tulemi korrigeerimine |
0 |
0 |
-18 977 |
-18 977 |
2004. a. tulemi jagamine |
0 |
-147 013 |
147 013 |
0 |
2005. a tulem |
0 |
0 |
66 411 |
66 411 |
31.12.2005 |
45 404 |
461 179 |
66 411 |
572 994 |
2005 a tulemi korrigeerimine |
0 |
0 |
-22 334 |
-22 334 |
2005. a. tulemi jagamine |
0 |
44 077 |
-44 077 |
0 |
Aruandeaasta tulem 2006.a. |
0 |
0 |
309 623 |
309 623 |
31.12.2006 |
45 404 |
505 256 |
309 623 |
860 283 |
2004. aasta lõpuks moodustas eelmiste perioodide tulem 608 192 krooni ja aruandeaasta tulem -128 036 krooni. 2005. aastal korrigeeriti 2004. aasta tulemit seoses sidusettevõttesse OÜ Invaru tehtud finantsinvesteeringu väärtuse muutumisega (selgus OÜ-s teostatud aastaaruande auditi tulemusena). 2004. aasta korrigeeritud tulemiks kujunes -147 013 krooni.
2006. aasta raamatupidamise aastaaruande koostamisel korrigeeriti samuti eelmise perioodi tulemit seoses OÜ-sse Invaru tehtud finantsinvesteeringu väärtuse muutumisega ning 2005. a lõplikuks tulemiks jäi 44 077 krooni.
Aruandeperioodi tulemiks kujunes 309 623 krooni, mis võib hilisemalt siiski muutuda OÜ Invaru auditeerimise tulemusena. Netovara seisuga 31.12.2006 moodustas 860 283 krooni.
________________
Juhatuse liige
Raamatupidamise aastaaruande lisad
Lisa 1. Aastaaruande koostamisel kasutatud arvestusmeetodid ja hindamisalused
Üldpõhimõtted
MTÜ ELIL raamatupidamise aastaaruanne on koostatud lähtudes Eesti Vabariigi Raamatupidamise seadusest ning Eesti heast raamatupidamistavast.
Majandusaasta algas 1. jaanuar 2006 ja lõppes 31. detsember 2006. Raamatupidamise aastaaruande arvnäitajad on esitatud Eesti kroonides.
Algsaldode korrigeerimine
MTÜ ELIL osa OÜ-s Invaru oli MTÜ 2005. aasta majandusaruandes kajastatud OÜ Invaru auditeerimata 2005. a raamatupidamise aastaaruande andmetel. Auditeeritud andmed erinesid eelnevatest andmetest ja MTÜ juhtkond pidas õigemaks korrigeerida MTÜ ELIL 2006. a raamatupidamisaruande algsaldosid.
Aastaaruande koostamisel tehtud korrigeerimised:
Bilansi/tulemiaruande kirje |
Enne |
Korrigeeritud |
Muutuse mõju |
Sidusettevõtete aktsiad või osad |
550 315 |
527 981 |
Korrigeeriti kapitaliosalust sidusettevõttes OÜ Invaru, mistõttu korrigeeritud 2005. a |
Aruandeaasta kasum |
66 411 |
44 077 |
tulemiaruandes suurenesid finantskulud ja suurenes kahjum 22 334 krooni võrra |
Finantskulud |
58 134 |
35 800 |
|
Ostjatelt laekumata arvete hindamine
Ostjatelt laekumata arved on bilansis hinnatud lähtudes tõenäoliselt laekuvatest summadest.
Finantsinvesteeringud
Investeering sidusettevõttesse OÜ Invaru on aastaaruandes kajastatud soetusmaksumuses, millele on liidetud kapitaliosaluse teel arvestatud kasum või kahjum.
Põhivara
Materiaalse põhivarana on arvele võetud olulise soetusmaksumusega ja üle ühe aastase eeldatava kasuliku kasutuseaga varad. Kulumit arvestatakse soetusmaksumuselt lineaarsel meetodil. Kasutatav amortisatsiooninorm on 10%.
Immateriaalset põhivara amortiseeritakse lineaarselt. Immateriaalne põhivara kantakse kuludesse viie aasta jooksul. Bilansis on immateriaalne põhivara kajastatud jääkmaksumuses.
_______________
Juhatuse liige
Kohustused
Materiaalselt fikseeritavad, teadaolevad ja potentsiaalsed kohustused on kajastatud bilansis. Mitmesuguste projektide läbiviimiseks laekunud, kuid aruandeaastal kasutamata summad kajastuvad bilansireal “Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest”.
Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest
Tulevaste perioodide tuludena sihtfinantseerimisest käsitletakse sihtfinantseerimist tegevuskuludeks ja projektideks. Tegevuskulude ja projektide sihtfinantseerimise kajastamisel lähtutakse tulude-kulude vastavuse printsiibist (st kasutatakse brutomeetodit).
Sihtfinantseerimise rahadest soetatud põhivara on arvele võetud ostuhinnas. Kulumi arvestamisel tehakse paralleelkanne, millega vähendatakse sihtfinantseerimise kohustust.
Tulud ja kulud
Tulud ja kulud on kirjendatud tekkepõhise arvestusprintsiibi alusel. Tulud kirjendatakse raamatupidamises siis, kui müüdud toote või teenuse omandiõigus on üle läinud ostjale ja
MTÜ ELIL-l on tekkinud summale nõudeõigus.
MTÜ ELIL tegevus ei ole suunatud äritegevusele ja kasumitaotlusele, mistõttu on raamatupidamise kasumiaruande asemel koostatud tulude-kulude aruanne.
Lisa 2. Maksud
Maksuvõlad |
2005 |
2006 |
Kokku |
6 532 |
52 617 |
Füüsilise isiku tulumaks |
1 367 |
18 874 |
Töötuskindlustus |
357 |
956 |
Sotsiaalmaks |
4 608 |
32 158 |
Kogumispension |
0 |
429 |
Tulumaks maksuviivistelt |
200 |
200 |
______________
Juhatuse liige
Lisa 3. Pikaajalised finantsinvesteeringud
MTÜ ELIL sidusettevõtteks OÜ Invaru, mille põhitegevusala on sotsiaalteenuste osutamine.
OÜ Invaru asukoht: Lasnamäe 8, Tallinn.
|
OÜ Invaru ELIL
Osa |
2005 |
2005
korrigeeritud |
2006 |
Saldo aasta algul |
492 181 |
492 181 |
527 981 |
osaluse % |
23,81 |
23,81 |
23,81 |
Väärtuse korrigeerimine kapitaliosaluse meetodil |
58 134 |
35 800 |
216 814 |
Saldo aasta lõpul |
550 315 |
527 981 |
744 795 |
osaluse % |
23,81 |
23,81 |
23,81 |
Sidusettevõtte |
OÜ Invaru |
omakapital aasta lõpul |
2005 |
2005 |
2006 |
Osakapital |
42 000 |
42 000 |
42 000 |
Reservkapital |
7 901 |
7 901 |
7 901 |
Eelmiste perioodide kasum/kahjum |
2 017 219 |
2 017 219 |
2 167 577 |
Aruandeperioodi kasum/kahjum |
244 159 |
150 138 |
910 599 |
Omakapital kokku |
2 311 279 |
2 217 478 |
3 128 077 |
OÜ Invaru osade turuväärtus ei ole usaldusväärselt määratav. MTÜ ELIL 2006. a majandusaasta aruandes kajastatud aruandeaasta kapitaliosaluse kahjumi arvestus põhineb OÜ Invaru 2006. a auditeerimata aastaaruande andmetel.
Auditeeritud OÜ Invaru 2005. aasta tulem erines esialgsest 93 801 krooni võrra, mistõttu ka MTÜ ELIL finantsinvesteering OÜ-sse Invaru vähenes 22 334 krooni võrra ja moodustas 2005. aasta lõpuks 527 981 krooni. Seoses sellega vähenes MTÜ ELIL 2005. aasta kasum esialgselt 66 411 kroonilt 44 077 kroonile.
________________
Juhatuse liige
Lisa 4. Põhivara
Põhivara rühm |
Inventar |
Kulum |
Jääkmaksumus |
Immateriaalne põhivara |
31.12.2004 |
52 159 |
-23 067 |
29 092 |
1 113 |
Soetatud põhivara |
19 508 |
0 |
0 |
0 |
Arvestatud kulum |
0 |
-5 141 |
0 |
-564 |
31.12.2005 |
71 667 |
-28 208 |
43 459 |
549 |
Soetatud põhivara |
34 959 |
0 |
0 |
0 |
Mahakantud põhivara |
-3 973 |
1 948 |
0 |
0 |
Arvestatud kulum |
0 |
-7 649 |
0 |
-549 |
31.12.2006 |
102 653 |
-33 909 |
68 744 |
0 |
Oluliseks maksumuseks, millest alates loetakse soetatud vara põhivaraks on soetusmaksumus alates 1 000 krooni.
Materiaalse põhivara amortiseeritakse lineaarselt 10 % aastas.
Immateriaalset põhivara amortiseeritakse lineaarselt kuni 5 aastat.
Lisa 5. Sihtfinantseerimine
Seisuga 31.12.2005 kajastusid bilansis real “Sihtfinantseerimine” jäägid järgmiste projektide sihtfinantseerimisest:
- Üliõpilase tugiisiku teenuse projektid 3 315 krooni
- "Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele" 30 635 krooni
- "Uued võimalused tööturul" 730 krooni
- SA Eesti Puuetega Inimeste Fondi projektid 1 804 krooni
- Ettemaks 2006. aastal algavale projektile
"Tulevikuvisioon aastani 2010" 34 889 krooni
- 2004. a projektide jäägid 9 610 krooni
Kokku: 80 983 krooni
Bilansireal „Ostjatelt laekumata arved” oli näidatud nõue ESF projekti „Liikumispuudega inimesed teel tööturule” aruandeaastal tehtud, kuid kompenseerimata kulude osas summas 70 299 krooni.
________________
Juhatuse liige
Aruandeaasta tulude-kulude aruandes kajastuvad järgmised sihtfinantseerimise tulud ja kulud:
Eesti Puuetega Inimeste Fondi rahastatud ESF projekti „Liikumispuudega Inimesed teel tööturule” tulu 36 561 krooni (tegelik laekumine 49 628 krooni).
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulu 36 561 krooni
Kulud kokku 36 561 krooni
Antud projekti rahade eest soetati aruandeaastal põhivara 14 500 krooni eest, millelt arvestatud 2006. a kulum 1 450 krooni on lisatud projekti tuludele ja kuludele. Tulude-kulude aruandes on põhivara kulum projekti üldkuludest näidatud eraldi real „Põhivara kulum”.
Eesti Puuetega Inimeste Fondi rahastatud ESF projekti „Liikumispuudega Inimesed teel tööturule” jätkuprojekti tulu 286 085 krooni (tegelik laekumine 300 000 krooni).
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulu 171 606 krooni
2) töötasu ja maksud 114 479 krooni
Kulud kokku 285 085 krooni
Antud projekti rahade eest soetati aruandeaastal põhivara 8 850 krooni eest, millelt arvestatud 2006. a kulum 148 krooni on lisatud projekti tuludele ja kuludele. Tulude-kulude aruandes on põhivara kulum projekti üldkuludest näidatud eraldi real „Põhivara kulum”.
Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeeriumi rahastatud üliõpilase tugiisiku teenuse projektide tulu 123 059 krooni (jääk eelmisest perioodist 3 315 krooni ja 2006. a tegelik laekumine 61 237 krooni).
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulu 666 krooni
2) töötasu ja maksud 122 393 krooni
Kulud kokku 123 059 krooni
Eesti Vabariigi Sotsiaalministeeriumi poolt rahastatud projekti „Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele” tulu 32 315 krooni (jääk eelmisest perioodist 30 635 krooni, lisaks kasutati 2004. a projektide jäägist 1 680 krooni).
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulud 29 892 krooni
2) töötasu ja maksud 2 423 krooni
Kulud kokku 32 315 krooni
Tallinna linna poolt rahastatud projekti „Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele” jätkuprojekti tulu 201 324 krooni (tegelik laekumine 225 000 krooni).
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulud 20 010 krooni
2) töötasu ja maksud 181 314 krooni
Kulud kokku 201 324 krooni
Hasartmängumaksu Nõukogu rahastatud projekti „Tulevikuvisioon aastani 2010” tulu 34 722 krooni (jääk eelmisest perioodist 34 889 krooni)
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulud 30 190 krooni
2) töötasu ja maksud 4 532 krooni
Kulud kokku 34 722 krooni
________________
Juhatuse liige
Avatud Eesti Fondi rahastatud projekti „Liikumispuudega inimene – teadlik euroopa kodanik” tulu 62 006 krooni (tegelik laekumine 62 002 krooni)
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulud 40 415 krooni
2) töötasu ja maksud 21 591 krooni
Kulud kokku 62 006 krooni
Avatud Eesti Fondi rahastatud projekti „Balti-Ameerika partnerlusprogramm (BAPP)” tegevustoetus 60 539 krooni (tegelik laekumine 60 540 krooni)
Kulud vastavalt: 1) projekti üldkulud 44 543 krooni
2) töötasu ja maksud 15 996 krooni
Kulud kokku 60 539 krooni
Eesti Puuetega Inimeste Fondi rahastatud projektide tulu 160 788 krooni (tegelik laekumine 335 536 krooni, sh tegevuskuludeks 174 748 krooni)
Kulud vastavalt: 1) projektide üldkulud 135 661 krooni
2) töötasu ja maksud 25 217 krooni
Kulud kokku 160 788 krooni
Seisuga 31.12.2006 kajastuvad bilansis real “Sihtfinantseerimine” jäägid järgmiste projektide sihtfinantseerimisest:
- „Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele” 23 677 krooni
- ESF projekt „Liikumispuudega inimesed teel tööturule” 26 982 krooni
- SA Eesti Puuetega Inimeste Fondi projektid 1 804 krooni
- Ettemaks 2007. aastal algavale projektile „FLAIER” 2 750 krooni
- HMN projekt „Tulevikuvisioon aastani 2010” 167 krooni
- Balti-Ameerika partnerlusprogramm 1 kroon
- 2004-2005. a projektide jäägid 8 660 krooni
Kokku: 64 041 krooni
Bilansireal „Ostjatelt laekumata arved” on seisuga 31.12.2006 näidatud nõue Haridus- ja Teadusministeeriumi rahastatud üliõpilaste tugiisiku teenuse projektide aruandeaastal tehtud, kuid kompenseerimata kulude osas summas 58 507 krooni.
________________
Juhatuse liige
Juhatuse allkirjad 2006. majandusaasta aruandele
MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit (edaspidi ELIL) juhatus on koostanud 2006. aasta tegevusaruande ja raamatupidamise aastaaruande.
MTÜ ELIL kinnitatud majandusaasta aruanne koosneb tegevusaruandest, raamatupidamise aastaaruandest ja audiitori järeldusotsusest.
2006. a majandusaasta aruanne kinnitati MTÜ ELIL üldkoosolekul ___ ___________ 2007. aastal.
Nimi Kuupäev Allkiri
Juhatus:
Juhatuse esimees Ants Leemets ................ ..................
Juhatuse liige Krista Neering ................ ..................
Juhatuse liige Ülle Aasma ................ ..................
Juhatuse liige Tiia Sihver ................ ..................
Juhatuse liige Külli Urb ................ ..................
Juhatuse liige Jüri Järve ................ ..................
Juhatuse liige Kaido Kikkas ................ ..................
Audiitori järeldusotsus
Oleme kontrollinud lehekülgedel 13 kuni 23 esitatud MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit raamatupidamise aastaaruannet, mis sisaldab bilanssi seisuga 31.12.2006, perioodi 01.01.-31.12.2006 tulude-kulude aruannet, rahavoogude- ja netovara liikumise aruannet ning aastaaruande lisasid. Raamatupidamise aastaaruande koostamine on ühingu juhtkonna kohustus. Meie ülesanne on anda auditi tulemustele tuginedes hinnang raamatupidamise aastaaruande kohta.
Sooritasime auditi kooskõlas Eesti Vabariigi audiitortegevuse eeskirjadega. Nimetatud eeskirjad nõuavad, et audit planeeritaks ja sooritataks viisil, mis võimaldaks piisava kindlustundega otsustada, ega raamatupidamise aastaaruanne ei sisalda olulisi vigu ja ebatäpsusi. Auditi käigus oleme väljavõtteliselt kontrollinud tõendusmaterjale, millel põhinevad raamatupidamise aastaaruandes esitatud näitajad. Meie audit hõlmas ka raamatupidamise aastaaruande koostamisel kasutatud arvestuspõhimõtete ja juhtkonnapoolsete raamatupidamislike hinnangute kriitilist analüüsi ning seisukohavõttu raamatupidamise aastaaruande esituslaadi suhtes tervikuna. Arvame, et meie audit annab piisava aluse arvamuse avaldamiseks raamatupidamise aastaaruande kohta.
Sidusettevõtte OÜ Invaru 2006. a majandusaasta aruanne on auditeerimata, mistõttu MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2006. aastaaruandes kajastatud kapitaliosaluse kasum võib erineda tegelikust.
Oleme seisukohal, et välja arvatud eelnevas lõigus kirjeldatud asjaolu ning sellest tulenev mõju aastaaruandele, kajastab Eesti Vabariigi Raamatupidamise seadusest lähtuvalt koostatud raamatupidamise aastaaruanne, mis näitab 2006. aasta finantstulemuseks 309 623 krooni kasumit ja bilansimahuks 31.12.2006 seisuga 1 163 276 krooni, olulises osas õigesti ja õiglaselt MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu majandusaasta kasumit ja finantsseisundit seisuga 31.12.2006.
Tallinnas 18. aprillil 2007
Audiitorbüroo RKT
Tarmo Leheste
Vannutatud audiitor |