[Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit]

ELIL tänab!

DharmaNokiaCoca Cola PlazaKanal 2Olerex ASHasartmängumaksu NõukoguViking LineEesti PaevalehtKÜSKTallink
Boga-video Puude Taga On Inimene

Organisatsioonist

Liikmesühingud
Põhikiri
Tegevusprogramm
Juhatus, tegevaparaat

Teated

Liidu teated
Pressiteated
Juhatuse protokollid
Foorum
Koostöökogu
Kirjandus / trükised
Tagasiside

Meedia

Pildid
Mihkli fotoalbum
Videoteek

Jälgi meid Facebookis!
Jälgi meid Facebook'is!

[In English]

[ Toe Typed Page ]


'

Prindi dokument

LISA 1

ETTEPANEKUD INVATRANSPORDI KORRALDAMISEKS

I INDIVIDUAALTRANSPORT

  1. kui liikumispuudega või pimedal töötajal (edaspidi puudega töötaja või inimene) ei ole tööle jõudmiseks võimalik kasutada ühistransporti, siis katta puudega töötaja transpordikulud elu- ja töökoha vahel sihtotstarbelise trans- porditoetusega või rakendada alljärgnevaid maksusoodustusi:
    a. vabastada erisoodustusmaksust puudega inimese isiklikus omandis oleva sõiduauto kasutamine sõiduks elukoha ja töökoha vahel, kui tööle jõudmiseks ei ole võimalik kasutada ühistransporti;
    b. vabastada erisoodustusmaksust tööandja kulutused puudega töötaja transpordiks elukoha ja töökoha vahel, kui puudega töötajal ei ole tööle jõudmiseks võimalik kasutada ühistransporti;
    c. vabastada tulumaksust puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse alusel toetust saavale ning töötavale isikule tööandja poolt antud abivahendid väärtuses, mis ei ületa 5/12 residendist füüsilise isiku maksustamisperioodi maksuvabast tulust (tulumaksuseaduse § 23).
  2. puudega inimestele kasutamiseks spetsiaalselt ehitatud või eriseadmete
    paigaldamise teel kohandatud ( teede- ja sideministri kehtestatud tingimustel)
    korras mootorsõiduki ostu võimaldamiseks 5% KM määraga, töötada välja ja rakendada mootorsõiduki tagatisel (näiteks kasko kindlustus) laenu saamise võimalus (analoogne liisingu tingimustele).
  3. säilitada 5% KM määr spetsiaalselt kohandatud mootorsõidukitele ja laien- dada seda sügava ja raske puudega isikute autodele, kes ei vaja lisaseadmeid ning inimestele, kes ei ole võimelised ise autot juhtima ja seda teevad nende eest hooldajad (abistajad), nende transportimiseks õppeasutustesse, töö-kohtadesse jne. Soodustus peab kehtima ka peredele, kus kasvab puudega laps.
  4. lülitada abivahendite nimekirja autode käsijuhtimiseadmed ja autodesse paigaldatavad lisaseadmed (näiteks tõstukid, istmete pööramisseadmed jm.), millised võimaldavad puudega inimesel iseseisvalt kasutada oma autot. Kuna need seadmed on kasutatavad pikaajaliselt, võiks nende doteerimine olla 80-90%.


II ÜHISTRANSPORT

  1. Majanduse ja Kommunikatsiooniministeerium peab võtma üheks oma tegevussuundade prioriteediks ühiskondliku transpordi arendamise kogu vabariigis.

    Tunnustada EL direktiivi nr. 2001/85/EC ja nõuda linnade sisetranspordis kasutada ainult täismadalaid või osaliselt madalaid ühistranspordi- vahendeid. Pimedate jaoks võtta kasutusele ühistranspordis elektroonilised saatjad koos pultidega. Selgituseks: kuna bussidel ei ole võimalik tuua elektroonilisi numbritabloosid alla esimese ja viimase ukse juurde, siis oleks lahenduseks elektroonilised puldid (väike raadiovastuvõtja), mis on EL riikides kasutusel. Pult on abivajajal kaasas, transpordivahendis on väike raadiosaatja, mille kaudu annab juht vajalikku infot. Kui puldid on komplektis transpordivahendis oleva saatjaga, siis peaks lahendama nende muretsemise MKM koostöös SoMiga, kui eraldi, siis taotleme elektrooniliste pultide abivahendite soodusnimekirja lülitamist. Pimedate Liidu hinnangul oleks pultide kasutajaid vabariigis ca 2000.
  2. Ühistranspordivahenditel olevad liininumbrid peavad olema kindla suurusega ja alati kindlas kohas, vastama EL standarditele.
  3. Ühistranspordivahend peab peatuma esiuksega alati kindlas kohas.
  4. Peatustes olevad ühissõidukite liikumise intervalligraafikud peavad olema suuremas kirjas ja silmade kõrgusel. Madalapõhjaliste ühistranspordivahendite liikumisgraafik peab olema muust esile tõstetud, näit. trükitud eri värvi kirjas.
  5. Omavalitsustel kirjutada eelarvetesse invatranspordi toetuseks eraldi rida (sõltuvalt omavalitsuse suurusest kas invatakso või muu puudega inimeste transpordivajadusi rahuldav variant).
  6. Omavalitsustel korraldada doteeritavad transpordiringid puudega inimestele lasteaias, koolis ja tööl käimiseks.

 

Mati Mugur, invatranspordi töögrupi juht

31.05.2004

Sa oled 48598804. külaline
Esileht