[Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit]

ELIL tänab!

OrdiKeskkonnainvesteeringute KeskusDharmaAS HaljasTere ASKÜSKChess24.eeHome4youAS LeiburALe Coq
Boga-video Puude Taga On Inimene

Organisatsioonist

Liikmesühingud
Põhikiri
Tegevusprogramm
Juhatus, tegevaparaat

Teated

Liidu teated
Pressiteated
Juhatuse protokollid
Foorum
Koostöökogu
Kirjandus / trükised
Tagasiside

Meedia

Pildid
Mihkli fotoalbum
Videoteek

Jälgi meid Facebookis!
Jälgi meid Facebook'is!

[In English]

[ Toe Typed Page ]


'

Prindi dokument

MAJANDUSAASTA ARUANNE 2005

 

Algus 01. jaanuar      2005. aasta
Lõpp  31. detsember 2005. aasta

Ettevõtte nimi:
Registreerimisnumber:
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit
80067455

Aadress:
Telefon:
E-mail:
Endla 59, Tallinn 10615
6720 223
elil@elil.ee

Juhatuse liikmed: Ants Leemets (esimees)
Krista Neering
Ülle Aasma
Tiia Sihver
Külli Urb
Jüri Järve
Kaido Kikkas

Tegevjuht Auli Lõoke

Audiitor Tarmo Leheste

Põhitegevusala


Omandivorm
Liikumispuudega inimeste huvide esindamine ja kaitsmine

Mittetulundusühing

 

Sisukord

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2005. aasta tegevusaruanne

Raamatupidamise aastaaruanne
Juhatuse deklaratsioon
Bilanss
Tulude-kulude aruanne
Rahavoogude aruanne (kaudsel meetodil)
Netovara muutuste aruanne

Raamatupidamise aastaaruande lisad
Lisa 1. Aastaaruande koostamisel kasutatud arvestusmeetodid ja hindamisalused
Lisa 2. Maksud
Lisa 3. Pikaajalised finantsinvesteeringud.
Lisa 4. Põhivara
Lisa 5. Sihtfinantseerimine

Juhatuse allkirjad 2005. majandusaasta aruandele

Audiitori järeldusotsus

 

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2005. aasta tegevusaruanne

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu  (ELIL) tegevuse eesmärgiks on Eesti Vabariigi liikumispuudega inimeste ühishuvide eest seismine. Tegevuses juhindub Liit  põhikirjast, tegevusprogrammist, EV Valitsuse poolt 1995. a heaks kiidetud invapoliitika üld- kontseptsioonist  “Puuetega inimestele võrdsete võimaluste  loomise  standardreeglid”, Madriidi deklaratsioonist ja Budapesti resolutsioonist ning  muudest puuetega inimesi puudutavatest seadusandlikest aktidest.  Tegevusprogrammi aluseks on liikumispuudega inimeste inimõigused, inimväärikus, teistsuguse aktsepteerimine. ELILi missiooniks on olla liikumispuudega inimeste ja nende ühenduste eestkõnelejaks teel barjäärivaba ühiskonna poole läbi liikmeskonna igakülgse kaasamise otsustusprotsessi.

2005. a prioriteetideks kujunesid:

  1. Koostöö teiste Eesti Vabariigi puuetega inimeste organisatsioonidega (Foorum) ja valitsusorganitega (Koostöökogu).
  2. Puudest tingitud lisakulude kompenseerimiseks ette nähtud puudetoetuste tõusu rahastamiseks lisavahendite nõudmine 2006. a riigieelarves. Suhtlemine võimuorganitega eesmärkide saavutamiseks.
  3. Ligipääsetavuse tagamine – nii tehiskeskkonnale kui infole. Ligipääsetavuse kaardistamiseks veebis infoportaali loomine.
  4. Kohtumised äriühingute, riigi- ja omavalitsusorganite esindajatega liikumispuudega inimesi puudutavates küsimustes.
  5. Avalikkuse informeerimine liikumispuudega inimeste tegevusest ja probleemidest, suhtlemine pressiga.

 

2005. a tegevusaruande struktuur

1. Koostöö liikmesühingutega
1.1 Infovahetus
1.2 Koolitus
2. Koostöö teiste puuetega inimeste organisatsioonidega
2.1 Foorum
3. Koostöö seadusloome- ja valitsusorganitega
3.1 Koostöökogu
3.2 Foorumi lobitöö poliitikute seas
3.3 Muu koostöö
4.  Rahvusvaheline koostöö
5.  Projektitöö
5.1 Hasartmängumaksu Nõukogu poolt rahastatud projektid
5.2  Muud projektid
6. Avalikkusele suunatud tegevus 

 

1. Koostöö liikmesühingutega

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liitu  kuulub 26 organisatsiooni ligi 2600 liikmega. Liikmete arvu aasta-aastalt vähenemine on tingitud erinevatest põhjustest, üheks on ühingutes läbi viidavad iga-aastased “inventuurid” – nimekirjadest kustutatakse liikmemaksu mittetasunud inimesed ja suurtest eri puudeliike ühendavatest invaühingutest /Narva, Sillamäe/ arvestatakse statistikat tehes vaid liikumispuudega inimeste ja nende pereliikmetega.
2005. a kutsuti kokku  üldkoosolek 22. aprillil, kus kinnitati ELILi 2004. a aastaaruanne ja 2005. a tegevusprogramm.

 

1.1 INFOVAHETUS

ELIL  kasutab  oma  liikmetega  infovahetuseks mitmeid kanaleid  –  telefon, tavapost,
e-post, kodulehekülg (kõigil ühingutel on interneti kasutamise võimalus), infoleht, infopäevad.

INFOLEHT ilmus 2005. a tavapäraselt  neli korda iga kvartali viimasel kuul. Leht avaldab teavet Liidu ja liikmesühingute tegevusest, kajastab liikumispuudega inimeste ja nende
organisatsioonide probleeme, teeb kokkuvõtteid Foorumi ja Koostöökogu tööst, koolitustest, tutvustab  sotsiaalpoliitikat meil ja mujal.
Infoleht ilmub HMN  projektiraha toel ja jätkub sellise rahastamisega ka 2006. a.

KODULEHEKÜLG  internetis on Liidul aastast 1999. ELILi veebileht asub aadressil www.elil.ee.  Kuigi veebilehte  täiendatakse ja kaasajastatakse pidevalt (lisandusid uued lingid, infofoorum ja ajaveeb, ühingutel on miniveeb), on probleemiks ikkagi kodulehekülje võimaluste vähene ärakasutamine nii püsi- kui operatiivinfo vahendamisel. Puudub küllaldane ingliskeelne info, mis ELILil kui FIMITICi liikmel kindlasti olema peaks. 2005. a aastaks saime veebilehele projektitoetust, mis võimaldab veebimeistri töö mõningast tasustamist. Veebilehe täiendamine ja hooldus jätkub projektiraha toel ka 2006. a.

e-KIRJAVAHETUS  on kiireim viis info edastamiseks. Kasutusel on oma meililist.  Liidu juhatus püüab võimalikult kiiresti vajaliku teabe alla saata, probleemiks on kujunenud tagasiside. Põhjused on samad, mis varasematelgi aastatel: ühingu juhil pole isiklikku arvutit, oma ühingu või kohaliku koja arvuti juurde ei satuta iga päev, sageli on arvutid vananenud – lisad ei avane, esineb arvutirikkeid, aga ka oskus arvutit käsitleda jätab soovida.

INFOTUNNID JA -PÄEVAD Infovahetuseks on leitud aega ühistel kokkusaamistel, kus peale põhiteema või –tegevuse on alati leitud pooltund või tund operatiivinfo edastamiseks (üldkoosolek, koolitused, õppe- ja puhkelaager). Tegevjuht viis 30.03.05 Tartus Lõuna-Eesti piirkonna ühingutele ja 30.09.05 Keilas läbi infopäeva.

 

1.2 KOOLITUS

2005. a toimusid järgmised liikmesühingute juhtide/aktivistide  koolitused:
1. „Ettevõtlus ettevõtlikele inimestele”  
08.04.05  Tallinn, Endla 59,  koolituse viisid läbi EAS töötajad.
Osales 12 inimest, rahastas HMN
Koolitusel käsitleti järgmisi küsimusi:               

  1. Mis on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja millega EAS tegeleb?
                                       – T. Sepp, tegutsevate ettevõtete divisjoni direktor;
  2. Abi alustavatele ettevõtetele – T. Kalju, alustavate ettevõtete divisjon;
  3. Hasartmängumaks – milleks ja kellele? – E. Kull, ettevõtluse ja elu- keskkonna divisjon.

Suhteliselt kitsa suunitlusega koolitus oli mõeldud inimestele, kes soovivad alustada või juba tegelevad ettevõtlusega. Kuidas taotleda starditoetust, kuidas koostada äriplaani, millistest fondidest saab toetusi taotleda, kuidas leida äripartnereid, teha ettevõtte arengukava jne.

2. Uut puude raskusastme ja rehabilitatsiooniteenuse taotlemises
22.04.05 Tallinn, Endla 59,  lektor J. Varjas Sotsiaalkindlustusametist.
Koolitusel osales 34 inimest, rahastas HMN.
Informeeriv koolitus. Kuna märtsist muutus kord puude raskusastme ja rehabilitatsiooni- teenuse taotlemises, tuli lektoril vastata peale loengut rohketele küsimustele.

3.25 aastat AUTOMI juurde käsijuhtimisega autode juhtide sektsiooni loomisest” 29.04.05 Tallinn, Endla 59. Koolitusel osales 21 inimest, rahastas HMN.
15.03.1980 loodi AUTOMI juurde käsijuhtimisega autode juhtide sektsioon, seda kuupäeva võib pidada liikumispuudega inimeste organiseerumise alguseks antud ajahetkel lubatud vormis. Näitus, ettekanded (V. Luha), veteranide meenutused. Saadeti välja pressiteade, sektsiooni ajalugu kajastab Infoleht nr.25 ja kodulehe pildigalerii.

 

4. „MTÜ ABC”
17.05.05 Paide, Tallinna mnt. 13, lektor E. Pehk, Järvamaa Arenduskeskuse jurist-konsultant.
Koolitusel osales 33 inimest, rahastas HMN
Koolitus suunatud juhatuste liikmetele, kuna õppus sisaldas olulist teavet organisatsiooni õiguslikust toimimisest just ühenduste juhtorganitele.

  1. milline on MTÜle vajalik/kohustuslik dokumentatsioon
  2. millised on ühingute tegevusega seonduvad lepingud (juhatuse liikme leping, tööleping, töövõtuleping, käsundusleping jne.)
  3. koosolekute, nõupidamiste jne. protokollimisest
  4. nõuded dokumentide arhiveerimisele
  5. juhatuse liikme vastutus
  6. aruandlusest
  7. olulisest võlaõigusseaduses

5. „Mõjutustegevus kohalike omavalitsuste valimiste eel”
08.06.05  Tallinn, Endla 59, lektor A. Leemets, ELILi president
Koolitusel osales 22 inimest, rahastas HMN,
     
Päeva eesmärk oli:
- tõsta läbi teooria ja praktika meie inimeste kodanikuteadlikkust ja aktiivsust;
- arendada oskust kaasa rääkida meid puudutavate küsimuste tõstatamisel ja   lahendamisel riigi- ja omavalitsustasandil;
- arutada, kuidas olla pädevaks partneriks omavalitsustele, kuidas mõjutada tõhusamalt eelarvepoliitikat, teenuste planeerimist ning üldist suhtumist inva- temaatikasse;
- kuidas kohalike valimiste eelset aega aktiivselt kasutada oma vajaduste selgitamiseks;
- kuidas leida sarnaste huvidega rühmi ja  teha tõhusat koostööd;
- kuidas kasutada erinevaid meediakanaleid ja korraldada kampaaniaid puuetega inimesi puudutavate küsimuste teadvustamiseks ja mõjutamiseks.

Pildid koolitusest on kodulehe pildigaleriis.

2. Koostöö teiste  puuetega inimeste organisatsioonidega

 

2.1 FOORUM

Peale 26.09.03 toimunud kohtumist sotsiaalministriga, kus otsustati moodustada  Koostöö- koda puuetega inimeste probleemide lahendamiseks, tehti ELILi poolt ettepanek Pimedate Liidule, Kurtide Liidule, Vaimupuudega Inimeste Tugiliidule ja EPI Kojale moodustada ühiselt esindus (Foorum) osalemiseks Koostöökojas.
TEGEVUS 2005. AASTAL

  • 5 Foorumi protokollitud koosolekut;
  • 4 kohtumist poliitikute ja ministeeriumi ametnikega lobitöö käigus (puudetoetuste 30% tõusu nõue alates 01.01.2006);
  • 6 pressiteadet avalikkuse informeerimiseks Foorumi kohtumistest ametnike ja poliitikutega  seoses puudetoetuste tõstmise nõudega;
  • pöördumised ja kirjavahetus poliitikutega seoses puudetoetuste tõusu nõudega;
  • kohtumine rahandusministeeriumi ametnikega maksupoliitika teemadel (11.01.05);
    kohtumine Sideameti töötajatega sideteenuste osutamise teemadel (26.04.05);
  • töö Foorumi-sisestes töögruppides (abivahendid, invatransport, rehabilitatsioon);
  • töö koostöökogu ja Foorumi ühistes (PISTS, rehabilitatsioon, abivahendid, õiguste kaitse ja kaasatus)  töögruppides;
  • ettepanekud kontseptsioonide, tegevuskavade ja seadusemuudatuste eelnõudesse;
  • võrgustiku informeerimine Foorumi tööst, kohtumistest poliitikutega; kohtumised puuetega inimeste organisatsioonide esindajatega tutvustamaks Foorumi tegevust;
  • suhtlemine pressiga (ajakirjandus, raadio, televisioon).

FOORUMI tegevuse tulemused 2005. a.
 Rahaliselt mõõdetavad:
1. 2006. a riigieelarvesse täiendavalt 15,0 miljonit krooni laste puudetoetuste tõstmiseks. Keskmise puudega lapse igakuine toetus suureneb 220 krooni: 860 kroonilt 1080 kroonile;
sügava ja raske puudega lapse toetus suureneb 240 krooni: 1020 kroonilt 1260 kroonile.
2. Hasartmängumaksust juurde 2,0 miljonit võrgustiku rahastamiseks.

Rahaliselt mittemõõdetavad:
1. Koostöö jätkumine organisatsioonide vahel ühiste eesmärkide nimel, kogemuste saamine;
2.Foorumi suutlikkus väärikalt puuetega inimeste huve kaitsta, esitada argumenteeritud nõudmisi, oskus kompromissile minna;
3. Avalikkuse positiivne kaasaelamine puuetega inimeste probleemidele.

3. Koostöö seadusloome- ja valitsusorganitega
 

3.1 KOOSTÖÖKOGU (Foorum + ministeeriumide esindajad)

2005. a toimus kolm Koostöökogu koosolekut.
Sotsiaalministeeriumi ettepanekul  on päevakorras olnud  kontseptsioonide, tegevuskavade ja seadusemuudatuste eelnõud. Foorumile on tutvustatud ning arvamusi-hinnanguid-ettepanekuid palutud järgmistele töös olevatele dokumentidele:

  • rehabilitatsiooniteenuste määrus (rakendusaktid);
  • Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise kontseptsioon;
  • Tööturuteenuste ja –toetuste seaduse eelnõu;
  • Puuetega inimeste õiguste kaitse ja kaasatuse suurendamise strateegia 2006-2010;
  • sotsiaalministri määruse nr. 79 (14.12.2000) Tehniliste abivahendite taotlemise ja soodustingimustel eraldamise tingimused ja kord;
  • Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise eelnõu.

Majanduse ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt on arvamusi-hinnanguid-ettepanekuid palutud järgmistele töös olevatele dokumentidele:

  • Liiklusseaduse eelnõu;
  • Eluasemepoliitika strateegia aastateks 2007-2013;
  • määrus Üldkasutatava telekommunikatsioonivõrgu opereerimise ja üldkasutatava telekommunikatsiooniteenuse osutamise nõuded;
  • Transpordi arengukava 2005-2013;
  • Muinsuskaitse all olevatele ehitistele ligipääsetavuse nõuete leevendamine Ehitusseaduse määruses, mis sätestab invanormid ehitistele ja rajatistele.

Foorumi  soovil on päevakorda võetud ja ministeeriumile ettepanekud tehtud teemadel, mida Foorum on pidanud oluliseks:

  • tehniliste abivahenditega varustamise süsteemi kontseptuaalne täiendamine-korrastamine ja teenuse areng 2005. a;
  • rehabilitatsiooniteenuse kättesaadavus, eriti puuetega laste rehabilitatsiooni rahastamise probleemid;
  • puuetega inimeste igakuiste puudetoetuste tõstmine;
  • puuetega inimeste organisatsioonide võrgustiku rahastamine jätkusuutlikkuse tagamiseks;
  • tehniliste abivahendite ja rehabilitatsiooniteenuse rahastamine 2006. a riigieelarve eelnõus ja 2005. a lisaeelarve eelnõus.

3.2 FOORUMI LOBITÖÖ POLIITIKUTE SEAS

Alates septembrikuust oli Foorumi põhitööks puudetoetuste nõude realiseerimiseks tehtav lobitöö, poliitikutega kohtumisteks materjalide ettevalmistamine, võrgustiku ja avalikkuse kursishoidmine toimuvaga. Kohtuti sotsiaalministri, Riigikogu sotsiaalkomisjoni liikmete ja
parlamendierakondade esindajatega. Kuna puudetoetuste ühetaoline 30-protsendiline tõstmine poleks läbi läinud, tegi Foorum kompromissettepaneku tõsta üksnes puudega laste puudetoetusi 30%. Viimane ettepanek sai koalitsiooniparteide ja valitsuse toetuse ja jõustub 01.01.2006.

20.09.05 – kohtumine sotsiaalministeeriumi ametnikega, kus tutvustati puuetega inimeste ettepanekut tõsta 2006.aastast puudetoetusi 30%.
28.09.05 – kohtumine sotsiaalministriga, et arutada puuetega inimeste puudetoetuste tõstmise võimalust 2006. aastast. Ministri seisukoht eitav.
27.10.05 – kohtumine Riigikogu sotsiaalkomisjoni liikmetega, millest võttis osa ka sotsiaalminister. Eesmärgiks leida toetust nõudmisele puudetoetuste tõusuks 2006.aastast. Nõue komisjoni liikmete poolt toetust ei saavutanud.
10.11.05 – kohtumine parlamendifraktsioonide esindajatega, kus esitati kompromiss- ettepanek – tõsta üksnes laste pudetoetusi 30%. Ettepanek leidis toetust ja lubati viia koalitsiooninõukogusse arutamiseks. Kohtumisele järgnes pressikonverents.

Kõikidele kohtumistele eelnes kirjavahetus probleemi põhjalikuks tutvustamiseks ja põhjendamiseks. Lobitöö toimus ka üksikisiku tasandil. Kõikidest kohtumistest informeeriti avalikkust pressiteadetega. Meedia (raadiokanalid ja kirjutav press) kajastas puuetega inimeste nõuet puudetoetuste tõstmiseks toetavalt ja positiivses võtmes.
Lobitöö kogemus:

veendumus, et ühenduses peitub jõud. Kogemused, mis lisavad enesekindlust alustatud töö jätkamiseks. Läbirääkimistel poliitikutega suutis Foorum käituda arvestatava poolena, esitada selgeid ja argumenteeritud nõudmisi, vajadusel ilmutada kompromissivalmidust. Lobitöö käigus saavutati suhtlemises pressiga positiivne foon oma nõudmiste kajastamiseks – pressiteated, ajakirjanduses ilmunud artiklid ja vastukajad, esinemised erinevates raadioprogrammides.

3.3 MUU KOOSTÖÖ

24.05.05 - ümarlaud Tallinna abilinnapea D. Ingeraineni osavõtul, kus otsustati alustada 13.06.05 ratastooli kasutavate töölkäivate inimeste doteeritava transpordi- teenusega. Esialgu kasutab teenust 11 inimest.
27.06.05 - ümarlaud Tartus linnapea L. Jänese ja abilinnapea V. Šokmani osavõtul, kus arutati invatranspordi ja ligipääsetavuse probleeme Tartus. Nõupidamise  tulemusena lahenes ühe ratastooli kasutava töölkäiva inimesele   transporditoetuse taotluse küsimus.
06.07.05 - kohtumine haridusministeeriumis minister M. Repsi osavõtul, kus arutati võimalust toetuse määramiseks sügava liikumis- ja nägemispuudega üliõpilastele tugiisiku palkamiseks, kes teda abistaks õppehoonetes liikumisel.     Vastav leping allkirjastati 19.12.2005, teenust koordineerib ELIL. ELIL saatis välja pressiteate, Eesti Raadio tegi raadiousutluse.
19.10.05 - ELIL ja Maanteeamet käivitasid kampaania „Ratastoolis liikleja  nähtavaks!” , mille käigus jagati liikumispuudega inimestele tasuta helkureid ja helkurkleepse ratastoolidele kleepimiseks. Teemat käsitleti televisioonis liiklussaadetes. ELIL teavitas üldsust pressiteatega, Kuku raadio kajastas seda uudistes.
05.12.05 - ELIL saavutas kokkuleppe Tallinna Autobussijaama ja bussijaamale turvateenust osutava firmaga Securitas Eesti AS, et Tallinna autobussijaamas abistatakse liikumispuudega inimesi bussi sisenemisel ja väljumisel vabatahtliku töö vormis, s.o. tasuta.  Välja läks pressiteade, Eesti Raadio tegi telefoniintervjuu.

4. Rahvusvaheline koostöö

 

07.02.05 - kokkuvõttev seminar pikaajalisest Rootsi koolitusest (1996-2005), mis toimus
Tallinnas, Endla 59. Seminari viis läbi ja rahastas SHIA, kes oli ka pikaajalise koolituse rahastaja. Eesti poolelt võtsid osa ühendused, kes on läbi aja koolitusest osalenud: ELIL, EVKÜ, Eesti Psoriaasiliit, noorteklubi Händikäpp, Eesti PNÜ. Seminari kajastas põhjalikult Infoleht nr 25.

Pidev koostöö Soome Invalidiliittoga  2006. a toimuvate kultuuripäevade ettevalmistamiseks.   

Kaido Kikkas   esitati FIMITICi poolt kandidaadiks EDFi poolt loodavasse ekspert- võrgustikku üldise ligipääsetavuse alal. Valdkonnaks jääb info- ja kommunikatsiooni- tehnoloogia.
Jüri Järve kuulub töögruppi, kes EDFi projekti raames hakkab tegema lobitööd üldise diskrimineerimisvastase seaduse vastuvõtmise eest.

 

5. Projektitöö

5.1  HASARTMÄNGUMAKSU NÕUKOGU POOLT (läbi EPI Fondi) RAHASTATUD PROJEKTID

2005. aastal saadi HMN poolt finantstoetust läbi EPI Fondi viiele projektile.

I Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu  INFOLEHT
Ilmus aastas 4 korda kvartali viimasel kuul tiraažiga  500 eksemplari.
Projektile on seatud neli peaeesmärki:

  1. Avaldada teavet ELILi ja ELILi liikmesühingute tegevusest.
  2. Kajastada puuetega inimeste probleeme, anda teavet sotsiaalpoliitikast (k. a Foorumi ja Koostöökogu tööst), tutvustada puuetega inimesi puudutavaid seadusakte.
  3. Anda ühingute liikmetele võimalus artiklite avaldamiseks.
  4. Kujundada positiivset avalikku arvamust puuetega inimestest.

Infoleht täitis oma  programmilised  eesmärgid, enam võiks olla ühingute juhtide ja liikmete omaalgatust lehes mitmesuguste probleemide tõstatamisel ja  diskussioonide alustamisel. Rohkem võiks olla ka tulevikku suunatud arutelusid – millisena tahame näha perspektiivis oma võrgustikutööd ja Liidu rolli selles. Hetkel on Infoleht rohkem toimunut fikseeriva krooniku rollis. Igal juhul on projekti jätkamine  2006. a paberkandjal  vajalik. Kuigi  Infoleht ilmub  ELILi kodulehel ka  elektrooniliselt, pole internetile täna veel kaugeltki  kõigil juurdepääsu.

II Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu veebileht www.elil.ee
Kodulehe külastatavus on kasvanud, lisandunud on uued rubriigid, infofoorum, ajaveeb, miniveebi võimalus ühingutele, võimalus vahetult lehelt printida ja tagasiside meile saata. Täienenud on lingikogu ja lehe välisilme. Veebimeister otsib pidevalt uusi võimalusi lehe mugavamaks kasutamiseks.

III Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu koolituspäevad Karujärvel Saaremaal
Õppe-puhkelaager Karujärvel on traditsiooniline suveüritus, mis sel aastal 01.-03. juulini leidis aset juba 14. korda. Eesmärgiks oli  peale koolituse (külalisteks olid A. Seppik riigikogust ja teleajakirjanik M. Aunaste) aktiivse puhkuse ja suhtlemisvõimaluste pakkumine ligi kahesajale liikumispuudega inimesele ja nende pereliikmele. Lisandusid kultuuriüritused ja ekskursioonid. Koolituslaager on ainuke nii suurearvulise osalejaskonnaga (sel aastal 180 osalejat) üleriigiline kokkusaamise koht, suvepäevi oodatakse ja hinnatakse osalejate poolt väga. Suvepäevade lõpetamisel tänati korraldajat, Saare Maakonna Invaühingut, 2006. a asendab kokkutulekut ELIL - Invalidiliitto kultuuri- ja sõpruspäevad Tallinnas. Koolituspäevad leidsid kajastamist  Infolehes nr. 27 ja veebilehe  pildigaleriis.

IV  ELILi tänuüritus AASTA TEGU 2004
Üritus toimus 15.02.05 Kadrioru Kunstimuuseumis. Tänuürituse avas president A. Rüütel,
tervitusi tõid sotsiaalminister, Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees, Tallinna Linnavolikogu esimees.  Tänuüritusel tunnustati ja tänati 15 heategijat toetuse ja abi eest 2004 aastal.  Meiepoolsed esinejad rääkisid kogemustest hariduse omandamisel, töö hoidmisel, vaba aja veetmisel. Osavõtjaid koos külalistega oli ca 80.
Avalikkust teavitati ürituse toimumisest pressiteatega. Hommikul võtsid Kuku ja Vikerraadio otseintervjuud. Kohal oli ETV ja TV3 võttegrupp, õhtustes uudistes anti ülevaade toimunust. Infolehes nr.25 on sündmusest artikkel ja Liidu koduleheküljel on toimunud üritusest väljapanek pildigaleriis. Presidendi avalike suhete talitus üllitas ametliku teadeande Vabariigi President osales tänuüritusel Aasta Tegu 2004.
           
V  ELILi liikmesühingute juhtkondade koolitus
2005. a toimus  liikmesühingute juhtidele/aktivistidele viis  koolitust.
(vt p.1 Koostöö liikmesühingutega 1.2 KOOLITUS)

 

5.2  MUUD PROJEKTID

1. Uued võimalused tööturul 01.03.05-31.05.05 (projektijuht M. Aitsam), rahastamine otse HMNist, läbi viidud Karaski Keskuses kahe viiepäevase koolituslaagrina. Projekti eesmärgiks oli välja töötada ja ühtlustada psühhosotsiaalse rehabilitatsiooniteenuse metoodika ja koolitada 20 puudega inimesest psühholoogi abi, kes toetavad oma elukogemusega äsjainvaliidistunut tema puude või haigusega kaasnevates probleemides. 

2. Liikumispuudega inimesed teel tööturule  01.06.05-31.12.05 (projektijuht M. Aitsam) EPI Fondi ESF rahastusega projekti Puuetega inimeste ettevalmistamine tööturule sisenemiseks allprojekt. Viidi läbi Karaski Keskuses nelja 5-päevase kohanemislaagrina. Projekti eesmärgiks oli tööeas liikumispuudega inimeste teavitamine rehabilitatsiooni-, kutseõppe ja töötamise võimalustest, tööturu- ja sotsiaalteenustest ja toetustest. Kontakti loomine kursuslaste ja tööturuametite juhtumikorraldajate vahel.

3. Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele 01.11.05-31.01.06 (projektijuht J. Järve), rahastamine otse HMNist. Projekti käigus valmis infoportaal aadressil www.liikumisvabadus.invainfo.ee. Töötati välja selline veebikeskkond ning info kogumise metoodika, mida saab kasutada üleriigilise infoportaali loomisel.

4. Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu liikmesühingute esimeeste ja juhatuse mõttetalgud Tulevikuvisioon aastani 2010 (projektijuht A. Lõoke), rahastamine otse HMNist. Kuna leping allkirjastati ja raha laekus aasta lõpus, lükkus projekti elluviimine 2006. a veebruarikuusse. Projekti raames töötatakse välja ELILi arengustrateegia aastateks 2006-2011.

6. Avalikkusele suunatud tegevus

ELILi pressiteated:
14.02.05          pressiteade Vabariigi President osaleb Eesti Liikumispuudega Inimeste
Tänuüritusel.
28.04.05          pressiteade Liikumispuudega inimesed tähistavad 25 aasta möödumist „alguste algusest”.
19.10.05          pressiteade Ratastoolis liikleja nähtavaks!
05.12.05          pressiteade Ratastoolikasutajat abistab Tallinna Autobussijaamas turvatöötaja
19.12.05          pressiteade Haridus- ja Teadusministeerium toetab liikumis- ja nägemispuudega tudengeid.

Foorumi raames avaldatud pressiteated:
05.09.05          Puuetega inimeste sotsiaaltoetused pole suurenenud viis aastat.
21.09.05          Puuetega inimeste organisatsioonide esindajad toetavad sotsiaalministeeriumi ettepanekuid 2005. a lisaeelarvesse ja 2006. a riigieelarvesse.
29.09.05          Rong on läinud, arvab sotsiaalminister Jaak Aab.
28.10.05          Jagatud mure on pool muret, arvab Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees Mai Treial.
09.11.05          Kas parlamendifraktsioonid tahavad mõista puuetega inimeste muret?
11.11.05          Puuetega inimeste esinduse ja parlamendifraktsioonide kohtumise lõpetas aplaus.
Pea igale pressiteatele järgnes meedia kontaktivõtt (peamiselt ajakirjandus ja erinevad raadiokanalid) ja avalikkuse teavitamine toimuvast kas artikli või nupukesega lehes või raadiointervjuuga. Suhteid ajakirjandusega võib heaks hinnata, on kujunenud „oma” ajakirjanikud, kes teemat valdavad. Eesti Raadioga sõlmitud koostööleping töötab, meie probleemide kajastamine sõltub meie endi aktiivsusest. Heaks vastastikuselt kasulikuks koostööks on kujunenud suhted telesarja Puutepunkt tiimiga. Tuntav on avalikkuse suhtumise positiivne nihe puudelisuse teemal. Lugedes kommentaare artiklitele või telesaadetele, on lahmivaid arvamusi suhteliselt vähe, pigem on tuntav poolehoid ja soov, et ühiskond oleks sotsiaalsem. 

Kokkuvõte

2005. a oli Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidule töine. Kui paar aastat tagasi liidu üldkoosolekul  nenditi, et ELIL ei ole saavutanud ühiskonnas vajalikku kaalu sekkumiseks (liikumis) puudega inimeste probleemide lahendamisel riiklikul tasemel ja eesmärgiks seati koostöö taastamine erinevate puudeliitude vahel  (Foorum), siis 2004-2005. a on selles vallas toimunud suured muutused ja edasiminek. Foorumi raames tegeldakse aktiivselt  puudega inimesi puudutavate probleemide koondamise ja  analüüsiga, et  Koostöökogu istungitel erinevate ministeeriumide esindajatega oleks võimalik omapoolseid läbimõeldud ettepanekuid teha. Avalikkusele suunatud tegevus on olnud aktiivne, saadud tagasiside positiivne. “Eelarvevõitluses” saavutatud  võidud on tõestanud, et sihikindlalt enda eest seistes võib saavutada mõndagi.
2005.aastast tuleb positiivsena kindlasti ära märkida täiendavalt kirjutatud projektide arvu suurenemist ja ka neile rahastuse saamist. See avardab võimalusi läbi viia mitmesuguseid tegevusi liikmeskonna huvides. 

25.02.2006

Tegevusaruande koostas                                                                                            
Auli Lõoke,
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu tegevjuht

 


Raamatupidamise aastaaruanne

Juhatuse deklaratsioon

Juhatus kinnitab lehekülgedel 13-22 toodud MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit 2005. aasta raamatupidamise aastaaruande koostamise õigsust ja täielikkust.

Juhatus kinnitab, et:

  1. raamatupidamise aastaaruande koostamisel rakendatud põhimõtted, arvestusmeetodid ja hindamisalused on kooskõlas Eesti Vabariigi hea raamatupidamistava nõuetega;
  2. raamatupidamise aastaaruanne kajastab MTÜ finantsseisundit ja majandustulemust õigesti ja õiglaselt;
  3. raamatupidamise aastaaruandes kajastuvad olulised vara ja kohustuste hindamist mõjutavad asjaolud, mis ilmnesid bilansi kuupäeva 31.12.2005 ja aruande koostamispäeva 04.04.2006 vahemikul;
  4. MTÜ ELIL on jätkuvalt tegutsev.

 

______________________                                      ______________________
Juhatuse esimees                                                         Tegevjuht
(Ants Leemets)                                                           (Auli Lõoke)

______________________                                      ______________________
Juhatuse liige                                                               Juhatuse liige
(Krista Neering)                                                          (Külli Urb)

______________________                                      ______________________
Juhatuse liige                                                               Juhatuse liige
(Ülle Aasma)                                                               (Jüri Järve)

______________________                                      ______________________
Juhatuse liige                                                               Juhatuse liige
(Tiia Sihver)                                                                (Kaido Kikkas)

Tallinnas, 07. aprillil 2006

 

Bilanss

korrigeeritud

Varad Lisad 31.12.05 31.12.04 31.12.04
Käibevara        
1. Raha ja pangakontod   109 005 12 969 12 969
2. Nõuded ostjate vastu        
         Ostjatelt laekumata arved (lisa 5) 70 299 400 400
Nõuded ostjate vastu kokku   70 299 400 400
3. Viitlaekumised        
        Muud viitlaekumised   500 300 300
Viitlaekumised kokku   500 300 300
4. Ettemakstud tulevaste perioodide kulud        
        Maksude ettemaksed (lisa 2) 0 189 189
Ettemakstud tulevaste perioodide kulud kokku   0 189 189
Käibevara kokku   179 804 13 858 13 858
Põhivara        
5. Pikaajalised finantsinvesteeringud        
        Sidusettevõtete aktsiad või osad (lisa 1, 3) 550 315 492 181 511 158
Pikaajalised finantsinvesteeringud kokku   550 315 492 181 511 158
6. Materiaalne põhivara        
        Inventar, tööriistad, muu põhivara (lisa 4) 71 667 52 159 52 159
        Akumuleeritud põhivara kulum (lisa 4) -28 208 -23 067 -23 067
Materiaalne põhivara kokku   43 459 29 092 29 092
7. Immateriaalne põhivara        
        Ostetud litsentsid (lisa 4) 549 1 113 1 113
Immateriaalne põhivara kokku   549 1 113 1 113
Põhivara kokku    594 323  522 386  541 363
Vara kokku   774 127 536 244 555 221
         
Kohustused ja netovara        
Lühiajalised kohustused        
8. Võlad hankijatele        
        Hankijatele tasumata arved   66 128 3 051 3 051
Võlad hankijatele kokku   66 128 3 051 3 051
9. Ostjate ettemaksed   0 526 526
10. Maksuvõlad (lisa 2) 25 863 6 532 6 532
11. Viitvõlad        
        Võlad töövõtjatele   27 919 7 490 7 490
        Muud viitvõlad   240 2 452 2 452
Viitvõlad kokku   28 159 9 942 9 942
12. Tulevaste perioodide tulu sihtfinantseerimisest (lisa 5) 80 983 9 610 9 610
Lühiajalised kohustused kokku   201 133 29 661 29 661
Netovara        
13. Põhikapital   45 404 45 404 45 404
14. Eelmiste perioodide jaotamata kasum   461 179 608 192 608 192
15. Aruandeaasta kasum (-kahjum) (lisa 1) 66 411 -147 013 -128 036
Netovara kokku   572 994 506 583 525 560
Kohustused ja netovara kokku   774 127 536 244 555 221

 

Tulude-kulude aruanne

korrigeeritud


Tulud
Lisad 31.12.05 31.12.04 31.12.04
1.   Liikmemaksud   2 600 2 600 2 600
2.   Annetused juriidilistelt isikutelt   0 53 500 53 500
3.   Sihtfinantseerimine (lisa 5)      
          EPI Fondist tegevuskuludeks   155 130 98 027 98 027
          EPI Fondist projektideks   99 989 160 825 160 825
          Muu sihtfinantseerimine   471 162 71 059 71 059
4.   Muud tulud   9 102 10 026 10 026
5.   Finantstulud (lisa 3) 58 247 10 133 10 133
           sh pangaintressid   113 48 48
Tulud kokku   796 230 406 170 406 170
Kulud        
6. EPI Fondi projektide kulud (lisa 5) 74 292 120 016 120 016
7. Muude projektide kulud (lisa 5) 258 789 51 896 51 896
8. Rendikulud   13 180 11 500 11 500
9. Transpordikulud   11 656 13 965 13 965
10. Väikevahendite kulud   5 213 0 0
11. Pangateenused   898 873 873
12. Muud tegevuskulud   26 444 75 963 75 963
13. Töötasud   249 608 123 422 123 422
14. Sotsiaalmaks   82 396 40 715 40 715
15. Töötuskindlustus   1 304 570 570
16. Puhkusereserv   334 0 0
17. Põhivara amortisatsioon (lisa 4) 5 705 5 784 5 784
18. Finantskulud (lisa 1,3) 0 108 479 89 502
Kulud kokku   729 819 553 183 534 206
Aruandeaasta tulem   66 411 -147 013 -128 036


 Rahavoogude aruanne (kaudsel meetodil)

korrigeeritud

 

Lisad 2005 2004 2004
Rahavood majandustegevusest        
Tulem   66 411 -147 013 -128 036
Kapitaliosaluse kasum “-“ / kahjum “+” (lisa 1,3) -58 134 108 478 89 502
Materiaalse põhivara kulum (lisa 4) 5 141 5 220 5 220
Immateriaalse põhivara kulum (lisa 4) 564 564 564
Kahjum põhivara mahakandmisest (lisa 4) 0 -80 -80
Korrigeeritud kasum enne käibekapitali muutusi   13 982 -32 830 -33 602
Nõuded ostjatele   -69 899 400 400
Viitlaekumised   -200 900 900
Ettemakstud tulevaste perioodide kulud   189 -189 -189
Hankijatele tasumata võlad   63 077 2 317 2 317
Ostjate ettemaksed   -526 0 0
Maksuvõlad   19 331 -16 757 -16 757
Viitvõlad   18 217 -1 613 -1 613
Tulevaste perioodide tulu sihtfinantseerimisest   71 373 -9 432 -9 432
Käibekapitali muutus kokku:   101 562 -24 374 -24 374
Rahavood majandustegevusest kokku   115 544 -57 204 -57 204
         
Rahavood investeerimisest        
Tasutud põhivara soetamisel (lisa 4) -19 508 0 0
Rahavood investeerimisest kokku   -19 508 0 0
Rahavood kokku   96 036 -57 204 -57 204
         
Raha ja selle ekvivalendid        
   Aruandeperioodi algul   12 969 70 173 70 173
   Aruandeperioodi lõpul   109 005 12 969 12 969
Raha ja selle ekvivalentide netomuutus   96 036 -57 204 -57 204

 

Netovara muutuste aruanne

  Põhikapital Eelmiste perioodide tulem Aruandeaasta tulem Kokku
31.12.2003 45 404 580 067 36 000 662 071
2003. a tulemi korrigeerimine 0 0 -8 475 -8 475
2003. a tulemi jagamine 0 28 125 -28 125 0
2004. a tulem 0 0 -128 036 -128 036
31.12.2004 45 404 608 192 -128 036 525 560
2004. a tulemi korrigeerimine 0 0 -18 977 -18 977
2004. a. tulemi jagamine 0 -147 013 147 013 0
Aruandeaasta tulem 0 0 66 411 66 411
31.12.2004 45 404 461179 66 411 572 994

2003. aasta lõpuks moodustas eelmiste perioodide tulem 580 067 krooni ja aruandeaasta tulem 36 000 krooni. 2004. aastal korrigeeriti 2003. aasta tulemit seoses sidusettevõttesse OÜ Invaru tehtud finantsinvesteeringu väärtuse muutumisega (selgus OÜ-s teostatud aastaaruande auditi tulemusena). 2003. aasta tulemiks kujunes 28 125 krooni.

2005. aasta raamatupidamise aastaaruande koostamisel korrigeeriti samuti eelmise perioodi tulemit seoses OÜ-sse Invaru tehtud finantsinvesteeringu väärtuse muutumisega ning 2004.a lõplikuks tulemiks jäi -147 013 krooni.

Aruandeperioodi tulemiks kujunes 66 411 krooni, mis võib hilisemalt siiski muutuda OÜ Invaru auditeerimise tulemusena. Netovara seisuga 31.12.2005 moodustas 572 994 krooni.

 

Raamatupidamise aastaaruande lisad

Lisa 1. Aastaaruande koostamisel kasutatud arvestusmeetodid ja hindamisalused

Üldpõhimõtted

MTÜ ELIL raamatupidamise aastaaruanne on koostatud lähtudes Eesti Vabariigi Raamatupidamise seadusest ning Eesti heast raamatupidamistavast.
Majandusaasta algas 1. jaanuar 2005 ja lõppes 31. detsember 2005. Raamatupidamise aastaaruande arvnäitajad on esitatud Eesti kroonides.

Algsaldode korrigeerimine

MTÜ ELIL osa OÜ-s Invaru oli MTÜ 2004. aasta majandusaruandes kajastatud OÜ Invaru auditeerimata 2004. a raamatupidamise aastaaruande  andmetel. Auditeeritud andmed erinesid eelnevatest andmetest ja MTÜ juhtkond pidas õigemaks korrigeerida MTÜ ELIL 2005. a raamatupidamisaruande algsaldosid.

Aastaaruande koostamisel tehtud korrigeerimised:


Bilansi/tulemiaruande kirje
Enne Korrigeeritud Muutuse mõju
Sidusettevõtete aktsiad või osad 511 158 492 181 Korrigeeriti kapitaliosalust sidusettevõttes OÜ Invaru, mistõttu korrigeeritud 2004. a
Aruandeaasta kasum -128 036 -147 013 tulemiaruandes suurenesid finantskulud   ja suurenes kahjum  18 977 krooni võrra
Finantskulud 89 502 108 479  

Ostjatelt laekumata arvete hindamine

Ostjatelt laekumata arved on bilansis hinnatud lähtudes tõenäoliselt laekuvatest summadest.

Finantsinvesteeringud

Investeering sidusettevõttesse OÜ Invaru on aastaaruandes kajastatud soetusmaksumuses, millele on liidetud kapitaliosaluse teel arvestatud kasum või kahjum.

Põhivara

Materiaalse põhivarana on arvele võetud olulise soetusmaksumusega ja üle ühe aastase eeldatava kasuliku kasutuseaga varad. Kulumit arvestatakse soetusmaksumuselt lineaarsel meetodil. Kasutatav amortisatsiooninorm on 10%.
Immateriaalset põhivara amortiseeritakse lineaarselt. Immateriaalne põhivara kantakse kuludesse viie aasta jooksul. Bilansis on immateriaalne põhivara kajastatud jääkmaksumuses.

 

Kohustused

Materiaalselt fikseeritavad, teadaolevad ja potentsiaalsed kohustused on kajastatud bilansis. Mitmesuguste projektide läbiviimiseks laekunud, kuid aruandeaastal kasutamata summad kajastuvad bilansireal “Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest”.

Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest

Tulevaste perioodide tuludena sihtfinantseerimisest käsitletakse sihtfinantseerimist tegevuskuludeks ja projektideks. Tegevuskulude ja projektide sihtfinantseerimise kajastamisel lähtutakse tulude-kulude vastavuse printsiibist (st kasutatakse brutomeetodit).
Sihtfinantseerimise rahadest soetatud põhivara on arvele võetud ostuhinnas. Kulumi arvestamisel tehakse paralleelkanne, millega vähendatakse sihtfinantseerimise kohustust.

Tulud ja kulud                                                                                                

Tulud ja kulud on kirjendatud tekkepõhise arvestusprintsiibi alusel. Tulud kirjendatakse raamatupidamises siis, kui müüdud toote või teenuse omandiõigus on üle läinud ostjale ja
MTÜ ELIL-l on tekkinud summale nõudeõigus.
MTÜ ELIL tegevus ei ole suunatud äritegevusele ja kasumitaotlusele, mistõttu on raamatupidamise kasumiaruande asemel koostatud tulude-kulude aruanne.
 

Lisa 2. Maksud

  Maksude ettemaksed Maksuvõlad
  2004 2005 2004 2005
Kokku 189 0 25 863 6 532
   Füüsilise isiku tulumaks 0 0 8 199 1 367
   Töötuskindlustus 0 0 726 357
   Sotsiaalmaks 0 0 16 651 4 608
   Kogumispension 189 0 87 0
   Tulumaks maksuviivistelt 0 0 200 200

 

Lisa 3. Pikaajalised finantsinvesteeringud

MTÜ ELIL sidusettevõtteks OÜ Invaru, mille põhitegevusala on sotsiaalteenuste osutamine.

OÜ Invaru asukoht:  Lasnamäe 8, Tallinn.

 

  OÜ Invaru ELIL
Osa
2004 2004
korrigeeritud
2005
Saldo aasta algul 600 660 600 660 492 181
osaluse % 23,81 23,81 23,81
Väärtuse korrigeerimine kapitaliosaluse meetodil -89 502 -108 479 58 134
Saldo aasta lõpul 511 158 492 181 550 315
osaluse % 23,81 23,81 23,81
Sidusettevõtte OÜ Invaru
omakapital aasta lõpul 2004 2004 2005
Osakapital 42 000 42 000 42 000
Reservkapital 7 901 7 901 7 901
Eelmiste perioodide kasum/kahjum 2 472 823 2 472 823 2 017 219
Aruandeperioodi kasum/kahjum -375 902 -455 604 244 159
Omakapital kokku 2 096 921 2 067 120 2 311 279

 

OÜ Invaru osade turuväärtus ei ole usaldusväärselt määratav. MTÜ ELIL 2005. a majandusaasta aruandes kajastatud aruandeaasta kapitaliosaluse kahjumi arvestus põhineb OÜ Invaru 2005.a  auditeerimata aastaaruande andmetel.

Auditeeritud OÜ Invaru 2004. aasta tulem erines esialgsest 90 702 krooni võrra, mistõttu ka MTÜ ELIL  finantsinvesteering OÜ-sse Invaru vähenes 18 977 krooni võrra ja moodustas 2004. aasta lõpuks 492 181 krooni. Seoses sellega suurenes MTÜ ELIL 2004. aasta kahjum esialgselt -128 036 kroonilt -147 013 kroonile.

 

Lisa 4. Põhivara

Põhivara rühm Inventar Kulum Jääkmaksumus Immateriaalne
põhivara
31.12.2003 68 809 -34 577 34 232 1 677
Mahakantud põhivara -16 650 16 7301 80 0
Arvestatud kulum 0 -5 220 -5 220 -564
31.12.2004 52 159 -23 067 29 092 1 113
Soetatud põhivara 19 508 0 0 0
Arvestatud kulum 0 -5 141 0 -564
31.12.2005 71 667 -28 208 43 459 549

Oluliseks maksumuseks, millest alates loetakse soetatud vara põhivaraks on soetusmaksumus alates 1 000 krooni.
Materiaalse põhivara amortiseeritakse lineaarselt 10 % aastas.
Immateriaalset põhivara amortiseeritakse lineaarselt kuni 5 aastat.
1 2003. a arvestati põhivaraobjektile Fax Canon ekslikult kulumit 80 kr rohkem kui oli tema soetusmaksumus. Seetõttu 2004. aastal oli selle varaobjekti mahakandmisel põhivarade kulumi kogusumma 80 kr võrra suurem. Tulude-kulude aruandes sisaldus nimetatud summa real 4 „Muud tulud”.

 

Lisa 5. Sihtfinantseerimine

Seisuga 31.12.2004 kajastusid bilansis real “Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest” Royal Netherlands Embassy rahastatud MATRA-KAP projekti jääk 8 666 kr ja muude projektide jäägid kogusummas 944 kr, kokku 9 610 kr.
Aruandeaasta tulude-kulude aruandes kajastuvad järgmised sihtfinantseerimise tulud ja kulud:

  • Eesti Puuetega Inimeste Fondi rahastatud ESF projekti „Liikumispuudega Inimesed teel tööturule” tulu 250 189 krooni (tegelik laekumine 179 890 krooni).
    Kulud vastavalt:          1) projekti üldkulu     147 800 krooni
                                                   2) töötasu ja maksud   102 396 krooni
                                                               Kulud kokku   250 196 krooni 
  • Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeeriumi rahastatud üliõpilase tugiisiku teenuse projektide tulu 9 285 krooni (tegelik laekumine 12 600 krooni).
    Kulud vastavalt:            1) töötasu ja maksud 9 285 krooni
                                                   Kulud kokku 9 285 krooni
  • Eesti Vabariigi Sotsiaalministeeriumi poolt rahastatud projekti „Sotsiaalpsühholoogiline rehabilitatsioon liikumispuudega inimestele” tulu 40 710 krooni (tegelik laekumine 40 710 krooni).
    Kulud vastavalt:            1) projekti üldkulud      38 150 krooni
                                        2) töötasu ja maksud      2 560 krooni
                                                   Kulud kokku    40 170 krooni
  • Eesti Vabariigi Sotsiaalministeeriumi poolt rahastatud projekti „Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele” tulu 12 666 krooni (tegelik laekumine 56 831 krooni).
    Kulud vastavalt:            1) projekti üldkulud        7 812 krooni
                                        2) töötasu ja maksud      4 854 krooni
                                                   Kulud kokku    12 666 krooni
                                        3) soetatud põhivara    13 530 krooni
  • Eesti Vabariigi Sotsiaalministeeriumi poolt rahastatud projekti „Uued võimalused tööturul” tulu 144 782 krooni (tegelik laekumine 145 512 krooni).
    Kulud vastavalt:            1) projekti üldkulud      65 027 krooni
                                        2) töötasu ja maksud    79 755 krooni
                                                   Kulud kokku  144 782 krooni
  • Eesti Puuetega Inimeste Fondi rahastatud projektide tulu 99 989 krooni (tegelik laekumine 256 923 krooni, sh tegevuskuludeks 155 130 krooni)
    Kulud vastavalt:          1) projektide üldkulud 74 292 krooni
                                       2) töötasu ja maksud    25 697 krooni
                                       Kulud kokku     99 989 krooni

Seisuga 31.12.2005 kajastuvad bilansis real “Tulevaste perioodide tulud sihtfinantseerimisest” jäägid järgmiste projektide sihtfinantseerimisest:

  • Üliõpilase tugiisiku teenuse projektid      3 315 krooni
  • „Tallinna linna riiklike ja ühiskondlike objektide ligipääsetavuse kaardistamine liikumispuudega inimestele”         30 635 krooni             
  • „Uued võimalused tööturul”                                  730 krooni
  • SA Eesti Puuetega Inimeste Fondi projektid   1 804 krooni
  • Ettemaks 2006. aastal algavale projektile
  • „Tulevikuvisioon aastani 2010”                         34 889 kroon
  • 2004. a projektide jäägid                                   9 610 krooni

                                                     Kokku:             80 983 krooni
           
Bilansireal „Ostjatelt laekumata arved” on näidatud nõue ESF projekti „Liikumispuudega inimesed teel tööturule”  aruandeaastal tehtud, kuid  kompenseerimata kulude osas summas 70 299 krooni.

 

Juhatuse allkirjad 2005. majandusaasta aruandele

MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit (edaspidi ELIL) juhatus on koostanud 2005. aasta tegevusaruande ja raamatupidamise aastaaruande.
MTÜ ELIL kinnitatud majandusaasta aruanne koosneb tegevusaruandest, raamatupidamise aastaaruandest ja audiitori järeldusotsusest.
2005. a majandusaasta aruanne kinnitati MTÜ ELIL üldkoosolekul  ___ ___________ 2006. aastal.

 

                                               Nimi                            Kuupäev                      Allkiri

Juhatus:
Juhatuse esimees                      Ants Leemets               ................                   ..................

Juhatuse liige                            Krista Neering ................                   ..................

Juhatuse liige                            Ülle Aasma                  ................                   ..................

Juhatuse liige                            Tiia Sihver                   ................                   ..................

Juhatuse liige                            Külli Urb                      ................                   ..................

Juhatuse liige                            Jüri Järve                     ................                   ..................

Juhatuse liige                            Kaido Kikkas              ................                   ..................

 

 

Audiitori järeldusotsus

Oleme kontrollinud lehekülgedel 13 kuni 22 esitatud MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit raamatupidamise aastaaruannet, mis sisaldab bilanssi seisuga 31.12.2005, perioodi 01.01.-31.12.2005 tulude-kulude aruannet, rahavoogude- ja netovara liikumise aruannet ning aastaaruande lisasid. Raamatupidamise aastaaruande koostamine on ühingu juhtkonna kohustus. Meie ülesanne on anda auditi tulemustele tuginedes hinnang raamatupidamise aastaaruande kohta.
Sooritasime auditi kooskõlas Eesti Vabariigi audiitortegevuse eeskirjadega. Nimetatud eeskirjad nõuavad, et audit planeeritaks ja sooritataks viisil, mis võimaldaks piisava kindlustundega otsustada, ega raamatupidamise aastaaruanne ei sisalda olulisi vigu ja ebatäpsusi. Auditi käigus oleme väljavõtteliselt kontrollinud tõendusmaterjale, millel põhinevad raamatupidamise aastaaruandes esitatud näitajad. Meie audit hõlmas ka raamatupidamise aastaaruande koostamisel kasutatud arvestuspõhimõtete ja juhtkonnapoolsete raamatu­pidamislike hinnangute kriitilist analüüsi ning seisukohavõttu raamatupidamise aastaaruande esituslaadi suhtes tervikuna. Arvame, et meie audit annab piisava aluse arvamuse avaldamiseks raamatupidamise aastaaruande kohta.
Sidusettevõtte OÜ Invaru 2005. a majandusaasta aruanne on auditeerimata, mistõttu MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu 2005. aastaaruandes kajastatud kapitaliosaluse kasum võib erineda tegelikust.
Oleme seisukohal, et välja arvatud eelnevas lõigus kirjeldatud asjaolu ning sellest tulenev mõju aastaaruandele, kajastab Eesti Vabariigi Raamatupidamise seadusest lähtuvalt koostatud raamatupidamise aastaaruanne, mis näitab 2005. aasta finantstulemuseks 66 411 krooni kasumit ja bilansimahuks 31.12.2005 seisuga 774 127 krooni, olulises osas õigesti ja õiglaselt MTÜ Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu majandusaasta kasumit ja finantsseisundit seisuga 31.12.2005.

 

Tallinnas 07. aprillil 2006
Audiitorbüroo RKT

Tarmo Leheste
Vannutatud audiito

 

Sa oled 48598802. külaline
Esileht