[Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit]

ELIL tänab!

AS Alexela OilKÜSKHariboTantsud tähtedegaRannarootsiNokiaTeaDharmaSaku ÕlletehasALe Coq
Boga-video Puude Taga On Inimene

Organisatsioonist

Liikmesühingud
Põhikiri
Tegevusprogramm
Juhatus, tegevaparaat

Teated

Liidu teated
Pressiteated
Juhatuse protokollid
Foorum
Koostöökogu
Kirjandus / trükised
Tagasiside

Meedia

Pildid
Mihkli fotoalbum
Videoteek

Jälgi meid Facebookis!
Jälgi meid Facebook'is!

[In English]

[ Toe Typed Page ]


'

Prindi dokument

LISA 2

ETTEPANEKUD INVATRANSPORDI
KORRALDAMISEKS


        
 I INDIVIDUAALTRANSPORT

                     
1)  kui liikumispuudega  või  pimedal töötajal  (edaspidi  puudega töötaja  või inimene)  ei ole  tööle jõudmiseks  võimalik kasutada ühistransporti, siis katta puudega töötaja transpordikulud elu- ja  töökoha  vahel sihtotstarbelise trans- porditoetusega või rakendada alljärgnevaid maksusoodustusi:                                                                                                                                              
       a. vabastada  erisoodustusmaksust  puudega  inimese  isiklikus  omandis oleva  sõiduauto  kasutamine  sõiduks  elukoha  ja  töökoha  vahel, kui  tööle jõudmiseks ei ole võimalik kasutada ühistransporti;
       b. vabastada erisoodustusmaksust  tööandja  kulutused  puudega töötaja transpordiks  elukoha  ja  töökoha  vahel, kui  puudega  töötajal  ei ole  tööle jõudmiseks võimalik kasutada ühistransporti;
       c. vabastada  tulumaksust  puuetega  inimeste  sotsiaaltoetuste  seaduse alusel toetust saavale ning  töötavale isikule tööandja poolt antud abivahendid väärtuses, mis  ei ületa  5/12  residendist füüsilise isiku  maksustamisperioodi  maksuvabast  tulust (tulumaksuseaduse § 23).

2) puudega inimestele  kasutamiseks  spetsiaalselt  ehitatud  või  eriseadmete
paigaldamise teel kohandatud ( teede- ja sideministri kehtestatud tingimustel) 
korras mootorsõiduki  ostu võimaldamiseks 5% KM  määraga, töötada välja ja rakendada  mootorsõiduki  tagatisel (näiteks kasko kindlustus) laenu  saamise võimalus (analoogne liisingu tingimustele). 

3) säilitada 5% KM määr spetsiaalselt kohandatud mootorsõidukitele ja laien- dada seda sügava ja raske puudega isikute autodele, kes ei vaja lisaseadmeid ning inimestele, kes ei ole võimelised ise autot juhtima  ja seda teevad nende eest  hooldajad  (abistajad), nende  transportimiseks  õppeasutustesse, töö-kohtadesse jne. Soodustus  peab kehtima ka  peredele, kus kasvab  puudega laps.
   
4) lülitada abivahendite nimekirja autode käsijuhtimiseadmed ja autodesse  paigaldatavad lisaseadmed (näiteks tõstukid, istmete pööramisseadmed jm.), millised võimaldavad puudega inimesel iseseisvalt kasutada oma autot. Kuna need seadmed on kasutatavad pikaajaliselt, võiks nende doteerimine  olla 80-90%.

II ÜHISTRANSPORT

1) Majanduse ja Kommunikatsiooniministeerium peab võtma üheks oma tegevussuundade prioriteediks ühiskondliku transpordi arendamise kogu vabariigis.

Tunnustada EL direktiivi nr. 2001/85/EC ja nõuda linnade sisetranspordis kasutada ainult täismadalaid või osaliselt madalaid ühistranspordi- vahendeid. Pimedate jaoks võtta kasutusele ühistranspordis elektroonilised saatjad koos pultidega. Selgituseks: kuna bussidel ei ole võimalik tuua elektroonilisi numbritabloosid alla esimese ja viimase ukse juurde, siis oleks lahenduseks elektroonilised puldid (väike raadiovastuvõtja), mis on EL riikides kasutusel. Pult on abivajajal kaasas, transpordivahendis on väike raadiosaatja, mille kaudu annab juht vajalikku infot. Kui puldid on komplektis transpordivahendis oleva saatjaga, siis peaks lahendama nende muretsemise MKM koostöös SoMiga, kui eraldi, siis taotleme elektrooniliste pultide abivahendite soodusnimekirja lülitamist. Pimedate Liidu hinnangul oleks pultide kasutajaid vabariigis ca 2000.
2) Ühistranspordivahenditel olevad liininumbrid peavad olema kindla suurusega ja alati kindlas kohas, vastama EL standarditele.
3) Ühistranspordivahend peab peatuma esiuksega alati kindlas kohas.
4) Peatustes olevad ühissõidukite liikumise intervalligraafikud peavad olema suuremas kirjas ja silmade kõrgusel. Madalapõhjaliste ühistranspordivahendite liikumisgraafik peab olema muust esile tõstetud, näit. trükitud eri värvi kirjas.
5) Omavalitsustel kirjutada eelarvetesse invatranspordi toetuseks eraldi rida (sõltuvalt omavalitsuse suurusest kas invatakso või muu puudega inimeste transpordivajadusi rahuldav variant).
6) Omavalitsustel korraldada doteeritavad transpordiringid puudega inimestele lasteaias, koolis ja tööl käimiseks.

Mati Mugur, invatranspordi töögrupi juht
31.05.2004

Sa oled 48598804. külaline
Esileht