[Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit]

ELIL tänab!

OrtoMaiasmoka kohvikTantsud tähtedegaMeiraKÜSKHasartmängumaksu NõukoguAS LeiburHTMAS Alexela OilDharma
Boga-video Puude Taga On Inimene

Organisatsioonist

Liikmesühingud
Põhikiri
Tegevusprogramm
Juhatus, tegevaparaat

Teated

Liidu teated
Pressiteated
Juhatuse protokollid
Foorum
Koostöökogu
Kirjandus / trükised
Tagasiside

Meedia

Pildid
Mihkli fotoalbum
Videoteek

Jälgi meid Facebookis!
Jälgi meid Facebook'is!

[In English]

[ Toe Typed Page ]


'

Prindi dokument

HINDAMISSTANDARD
Kutsestandardi nimetus: ABIVAHENDISPETSIALIST
EKR tase: 5
SPETSIALISEERUMISED:

 

1. Nägemisvaldkonna abivahendid
2. Kuulmisvaldkonna abivahendid
3. Ortopeedilised abivahendid
4. Liikumise valdkonna abivahendid
5. Kõne- ja kommunikatsiooni abivahendid
6. Olme- ja hügieeniabivahendid
7. Tegevuskeskkonna hindamine ja kohandamine

Sisukord:

  1. Üldine informatsioon
  2. Hindamise korraldus
  3. Hindamine
  4. Hindamisülesanded
  5. Hindamisjuhend hindajale
  6. Vormid hindajale

 

1. Üldine informatsioon

Nõuded taotleja haridusele, teadmistele, oskustele ja töökogemusele, samuti hoiakutele ning väärtushinnangutele, millele kutse taotleja peab vastama, määratakse vastava taseme kutsestandardiga.

Eeldused:

Töökirjeldus – igapäevase töö sisu

Haridus

  1. keskharidus, erialane* täiendkoolitus 130 akadeemilist tundi või 5 EAP*  ja nõutav erialane töökogemus – viis aastat
  2. Kõrgharidus (tervishoiualane kõrgharidus või füsioteraapia, tegevusteraapia, optomeetria, logopeedia), nõutav erialane töökogemus kaks aastat ja erialane täiendkoolitus 78 akadeemilist tundi või 3 EAP

5. taseme abivahendispetsialisti hindamine on kutsealane hindamine. Hindamist teostab(vad) ekspert (id). Hindamine viiakse läbi kahes etapis.
Dokumentide vastuvõtja analüüsib taotleja dokumentide vastavust taotletavale kutsetasemele ja kutse andmise korra punktile 4. Juhul, kui dokumendid ei vasta nõuetele, siis teavitatakse taotlejat koheselt või hiljemalt 5 tööpäeva jooksul puudustest ja antakse taotlejale tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks. Korrigeeritud dokumentide esitamise tähtaeg kooskõlastatakse kutse andjaga.

Abivahendispetsialist, tase 5 kutse taotlemisel on nõutav kohustuslike kompetentside B.2.1 - B.2.6 ja B.2.14, vähemalt ühe spetsialiseerumisega seotud kompetentsi B.2.7 – B.2.13.

Hinnatakse järgmisi kompetentse:

  • abivahendi vajaduse hindamine ning abivahendi valimine ja soovitamine
  • abivahendi proovimine, kohandamine, valmistamine
  • abivahendi kasutuse tulemuslikkuse hindamine

Klienditeenindus
Võrgustikutöö
Dokumenteerimine

 

SPETSIALISEERUMISEGA SEOTUD TÖÖOSAD
Nägemisvaldkonna abivahendid
Kuulmisvaldkonna abivahendid
Ortopeedilised abivahendid
Liikumise valdkonna abivahendid
Kõne- ja kommunikatsiooni abivahendid
Olme- ja hügieeniabivahendid
Tegevuskeskkonna hindamine ja kohandamine

Nõuetekohaselt täidetud dokumendid ja juhtumi analüüs (Vorm H1) registreeritakse ja edastatakse eksperdile anonüümselt hindamiseks. Kutsekomisjoni otsusega lubatakse eelnevalt registreerunud ja taotlusdokumendid korrektselt esitanud isikud hindamisele.

Taotlejate esitatud dokumendid ja juhtumi analüüs saadetakse kutsekomisjoni otsusega kinnitatud eksperdile.

*Erialase täiendkoolituse all mõeldakse kutsestandardis nimetatud 7 spetsialiseerumise valdkonna erialaseid täiendkoolitusi Eestis või välismaal (koos eestikeelse tõlkega)  viimase viie aasta jooksul ja tõendatakse täiendkoolituste tunnistuste koopiatega.

Erialane* – erialaks loetakse tegevust abivahendispetsialisti spetsialiseerumise erialal
Kutsekomisjoni otsus koos hindamise toimumise aja ja kohaga edastatakse kirjalikult taotlejale 30 tööpäeva jooksul alates dokumentide esitamise tähtajast.

Juhtumi analüüs:
Vabalt valitud kliendi juhtumi analüüsi esitab taotleja elektrooniliselt koos muude nõutavate dokumentidega. Juhtumi analüüsi esitab taotleja kindlaks määratud analüüsi vormil, H 1. Juhtumi analüüsi hindamisel arvestatakse kohustuslike kompetentside B.2.1. – B.2.1.6. kriteeriumeid, spetsialiseerumisega seotud kompetentside B.2.7.-B.2.13. kriteeriumeid ja läbivate kompetentside B.2.14. kriteeriumeid. Valitud juhtum ei saa olla varasem kui viie viimase aasta jooksul alates kutse taotlemise tähtajast Juhtumi analüüsi osas on võimalik saada 30 punkti, lävend on 25 punkti.

Spetsialiseerumisega seotud kompetents: Vestlusvoorus lahendab taotleja etteantud kirjaliku ülesande spetsialiseerumiseks valitud valdkonnas (sisaldab valitud valdkonna alaseid meditsiinilisi komponente). Ülesande lahendamiseks on aega 20 minutit, ette kandmiseks 10 minutit. Hindajad võivad esitada täiendavaid küsimusi lisainformatsiooni saamiseks kas koos dokumentidega esitatud juhtumianalüüsi kohta või koha peal antud analüüsi kohta. Spetsialiseerumisel on nõutav spetsialiseerumisega seotud kompetentside (abivahendi spetsialist, tase 5 kutsestandardi punktid B.2.7. – B.2.13.) tõendamine. Maksimaalselt on võimalik saada 15 punkti, lävend on 15 punkti.

Taotleja poolt esitatavad dokumendid:
Etteantud vormil CV (vorm H3, 1 A4)
Tööandja kinnituskiri töötamise perioodi ja tööülesannete kohta
Juhul, kui tegemist on FIE-ga, äriregistri väljavõte
Erialast haridust tõendava diplomi koopia (füsio-, tegevusterapeut, logopeed, tüflo- või surdopedagoog)
Erialast täiendkoolitust tõendavad dokumentide koopiad
Kutseeksami tasu maksmist tõendav maksekorraldus.

 

2. Hindamise korraldus

Taotleja kompetentsuse hindamine toimub juhtumi analüüsi ja vestluse põhjal.
Hindamine toimub hindamiskeskuses, asukohaga Kajaka 4, Tallinn (www.elil.ee).

Hindamisel analüüsivad hindajad taotleja poolt demonstreeritavaid abivahendi spetsialisti valdkonna alaseid teadmisi ja oskusi, mis annab ülevaate taotleja tegevusest abivahendi spetsialistina.

 

3. Hindamine

Kõik hindamiskomisjoni liikmed hindavad sõltumatult taotleja teadmiste ja oskuste vastavust kutsestandardile.

Iga taotleja kohta täidetakse eraldi hinnangu leht vorm H1.

Kutseeksami sooritamise kohta koostatakse protokoll, mille eksperdid esitavad kutsekomisjonile ja kutse andjale. Eksami tulemuste põhjal tehakse kutsekomisjonile ettepanek kutse taotlejatele kutse andmise või mitteandmise kohta.

Nõuded taotleja haridusele, teadmistele, oskustele ja töökogemusele, samuti hoiakutele ning väärtushinnangutele, millele kutse taotleja peab vastama, määratakse vastava taseme kutsestandardiga.

 

4. Hindamisülesanded

Juhtumi analüüsi sisu ja struktuur

Vorm H1


Tegevusnäitajad

Hindamiskriteeriumid

Tõendatud
Jah/Ei
(vastavalt 1 või 0 punkti)

Märkused

B.2.1. Abivahendi vajaduse hindamine ning abivahendi valimine ja soovitamine

 

 

Lähtub kliendi hindamisel tervishoiu- ja rehabilitatsiooniteabes välja toodud funktsioonihäirest

Kajastab koos RFK 1 tähe ja 3-numbrilise koodiga vähemalt 3 struktuuri- ja funktsioonihäiret valitud valdkonnas

1/0

 

Hindab isiku töö- ja tegevusvõime probleemidest tulenevate häirete kompenseerimist, toimetulekut sobivate hindamismeetoditega

Funktsioonihäired on otseses vastavuses kompenseeritavate abivahendite ISO klassifikatsiooni valdkondadega

1/0

 

Hindab isiku individuaalse abivahendi vajadust oma spetsialiseerumise valdkonnas

Arvestab individuaalse abivahendi soovitamisel isiku füüsilise, kognitiivse võimekusega ja sotsiaalse taustaga (võtab arvesse tugivõrgustiku olemasolu, võimalused abivahendi soetamiseks ning kasutuskeskkonna)

1/0

 

Valib ja soovitab hindamistulemuste alusel isiku tegevusvõime häiret kompenseeriva ja tegevuskeskkonda toetava abivahendi

Tõendab objektiivsete meetoditega abivahendi sobivust ja funktsioonihäire vähenemist/ kompenseerimist (näiteks: kõrvalabi vähenemine, liikumispiirangute vähenemine/ kadumine jne)

1/0

 

B.2.2. Abivahendi proovimine, kohandamine, valmistamine

 

 

Hindamise tulemustest lähtuvalt määrab isikupõhised abivahendi kriteeriumid ja parameetrid

Valitud abivahendi tehniliste parameetrite sobivus kasutaja keha ja võimekuse karakteristikutele (tõendab, et abivahend on tehniliste detailide ja mõõtude alusel sobiv konkreetsele isikule, kasutamiseks vajalikud oskused on kooskõlastatud vastava ala terapeudiga/ spetsialistiga)

1/0

 

Selgitab välja abivahendi rahastamise võimalused, küsitledes isikut ja tehes päringuid vastavatesse institutsioonidesse

Teab, selgitab ja dokumenteerib kliendile arusaadaval moel riiklikke, KOV jt rahastamise võimalusi, lähtuvalt kehtivast seadusandlusest

1/0

 

Lähtuvalt hindamistulemustest ja isikule vajaliku abivahendi parameetritest valib/valmistab/ kohandab sobiva abivahendi

Kirjeldab individuaalse abivahendi lõplikku vormi, mudelit, komplekssust, detailsust jm

1/0

 

Kooskõlastab abivahendi prooviperioodi ja kasutusvormi (rent, ost)

Määrab põhjendatult ja sihipäraselt kindlaks prooviperioodi (kuidas kasutus õnnestus) ja kasutusvormi, samuti viitab järelhindamise ajale ja teostajale

1/0

 

Õpetab isikut ja/või tema tugivõrgustikku soetatud abivahendit kasutama, kasutades sobivaid suhtlemismeetodeid ja lähtudes abivahendi kasutusjuhendist

Tõendab isikule arusaadaval moel teostatud kasutamise väljaõpet

1/0

 

Abivahendi hooldamise planeerimine koostöös isiku, teiste spetsialistide ja võrgustikuga

Koostab hooldusvajaduse põhjenduse ja kirjeldab võimalusi (tulenevalt kasutusjuhendist ja tulenevalt VÕS alusel koostatud müügi/rendilepingust)

1/0

 

B.2.3. Abivahendi kasutuse tulemuslikkuse hindamine

Jah/Ei

Märkused

Määrab järelhindamise perioodi ja aja, lähtudes abivahendi määramise eesmärgist ja vajadusest

Esitab põhjendatud järelhindamise kava ja meetodid (miks, millal, kelle poolt ja milliste vahenditega)

1/0

 

Kasutades sobivaid hindamisvorme ja meetodeid, hindab isiku rahulolu abivahendiga ja abivahendi efektiivsust (nt lihtsamate abivahendite korral telefoniintervjuu vormis, keerulisemate abivahendite korral tegevuskeskkonna visiidina jm)

Kirjeldab dokumenteeritult valitud tõenduspõhise meetodi tulemusi isiku abivahendiga rahulolu ja efektiivsuse hindamisel (QUEST 2.0 rahulolu mõõdik vms – telefonivestlus, video, skypeanalüüs)

1/0

 

Probleemi ilmnemisel analüüsib uuesti isiku töö- ja tegevusvõime probleemidest tulenevate häirete kompenseerimist, toimetulekut ning kohandab vajaduse korral olemasolevat abivahendit või teeb ettepaneku uue abivahendi soetamiseks ja abistab isikut

Viitab põhjendatult tegevusvõime häirete muutustele (RFK klassifikatsiooni alusel), mille osas hindab võimalikuks valitud/ soovitatud abivahendi vähesest efektiivsusest. Kirjeldab alternatiive, juhul kui valitud abivahend ei osutu järelhindamiseks määratud perioodil efektiivseks (inimene, keskkond, AV)

1/0

 

Klienditeenindus

Jah/Ei

Märkused

Suhtleb klientidega sõbralikult ja heast tavast lähtudes

Esitab CV-s tõenduse klienditeeninduse/suhtluspartneriga töö valdkonna aluste omandamise kohta (kas pikaajalise töökogemusega vastavas valdkonnas või täiendkoolitusega)

1/0

 

Suhtlemisel kolmandate osapooltega lähtub konfidentsiaalsuse põhimõtetest

Tõendab andmekaitse seaduste järgimist ettevõttes (loa koopia või kehtivuse kuupäev)

1/0

 

Mõistab kultuuride mitmekesisust ja on salliv

Tõendatakse vestluse käigus

1/0

 

Suudab oma suhtlemisstiili kohandada erinevate olukordade ja inimestega

Tõendatakse vestluse käigus

1/0

 

Näitab üles lugupidamist kultuuriliste- ja religioossete erinevuste suhtes

Tõendatakse vestluse käigus

1/0

 

Võrgustikutöö

 

 

Teeb koostööd isiku ja/või tema tugivõrgustikuga

Tõendab koostöövõrgustiku rajamist või säilitamist analüüsis kirjeldatud kliendiga (töö, kool, kodu jne)

1/0

 

Algatab ja/või edendab koostööd (nõustab, suhtleb, jagab infot, esitab päringuid, osaleb meeskonnatöös) institutsioonidega (nt riiklikud institutsioonid, omavalitsused, töötukassa, kindlustusseltsid, abivahendeid vahendavad ettevõtted jm)

Tõendab koostöövõrgustiku loomist ning adekvaatse institutsiooni/ organisatsiooni/ spetsialistide/ terapeutide kaasamist

1/0

 

Dokumenteerimine

Jah/Ei

Märkused

Dokumenteerib isiku ja abivahenditega seotud tegevused

Demonstreerib põhjendatult abivahendi hindamiseks/ määramiseks kasutatavat ühtset vormi

1/0

 

Järgib delikaatsete isikuandmete töötlejale kehtestatud nõudeid

Tõendab asutuses kehtestatud delikaatsete isikuandmete korra olemasolu ning selle järgimist klientidega (viide asutusesisesele dokumendile)

1/0

 

Abivahendispetsialist, tase 5 kutset läbivad kompetentsid

Jah/Ei

Märkused

Lähtub oma töös eetilistest tõekspidamistest ja väärtustest

Tõendab rehabilitatsioonispetsialisti eetikakoodeksi järgimist töökohal (vestluse käigus)

1/0

 

Näitab üles huvi ja arusaamist, konsulteerib teiste spetsialistidega ja algatab suhtlemist

Tõendab spetsialistide koostöövõrgustiku olemasolu ja toimimist töökohal (juhtumi analüüsi põhjal)

1/0

 

On orienteeritud kliendi vajaduste rahuldamisele ja rahulolu saavutamisele

Tõendab rahulolu mõõdiku kasutamisega

1/0

 

Töötab süsteemselt, metoodiliselt ja korrapäraselt

Tõendab ametijuhendiga kehtestatud tööülesannete loetelu , juhtumi analüüsi vormi täitmine

1/0

 

Talub pingelisi ja komplitseeritud keerulisi olukordi ja situatsioone

Tõendab vestlusel

1/0

 

Kasutab tehnoloogia võimalusi tööeesmärkide täitmiseks

Tõendab täiendkoolituse ja töökogemuse alusel CV-s

1/0

 

Pakub erinevaid alternatiive probleemide lahendamiseks

Tõendab vestlusel

1/0

 

Kasutab oma töös arvutit tasemel AO 1–4 ja AO7, AO12

Tõendab CV-s

1/0

 

Kasutab oma töös eesti keelt tasemel B1, ühte võõrkeelt tasemel A2

Tõendab CV-s

1/0

 

 

Nägemisvaldkonna abivahendispetsialist:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Inimese füsioloogia, funktsionaalne anatoomia, silma ehitus

Tõendab oskust kasutada adekvaatselt RHK ja WHO klassifikatsiooni (diagnoosiga ja nägemispuudega seotud klassifikatsioonid) terminoloogiat juhtumi analüüsi struktuurihäirete osas

1/0

 

Enamlevinud silmahaigused, nägemisfunktsioonid ja nende kahjustused

Tõendab silmahaiguste tundmist ja nende mõju nägemisele ning vastavat oskust juhtumi analüüsi funktsioonihäirete osas ning vestlusvooru ülesande lahendamisel.
Tõendab oskust diagnoosipõhiselt  hinnata nägemisfunktsioonide võimalikke kahjustusi ning tõendab seda juhtumi analüüsi funktsioonihäirete ja piirangute osas.

1/0

 

Nägemisfunktsioonide testimise põhimõtted

Hindab isiku funktsionaalset nägemisvõimet ja nägemise kasutamisoskusi (testide tulemuste, jälgimise ja anamneesi põhine) ning tõendab seda juhtumi analüüsi ja vestlusvooru sekkumisstrateegiate osas.

1/0

 

Nägemisfunktsioone ja nägemisvõimet parandavate ning nägemise puudumist kompenseerivate abivahendite parameetrid ja omadused

Tõendab oskust valida ja soovitada abivahendit nägemisfunktsioonide parandamiseks/asendamiseks, lähtudes saadud informatsioonist ning tõendab seda juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas.

1/0

 

 

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi nägemispuudest tulenevaid tegevusvõime piiranguid

1/0

 

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise ja universaalse disaini põhimõtted

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid tema tegevuskeskkonnas

1/0

 

 

Kuulmisvaldkonna abivahendispetsialist:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Inimese füsioloogia, funktsionaalne anatoomia

Tõendab oskust adekvaatselt  hinnata arstlikul diagnoosil põhinevat kuulmispuuet juhtumi analüüsi struktuuri- ja funktsioonihäirete osas . Tõendab vastavate uuringute (näiteks audiogramm vms.) tõlgendamise oskust.

1/ 0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang

Tõendab juhtumi analüüsi eesmärkide osas ja sekkumisstrateegiate osas, kasutades 6-kohalist numbrikombinatsiooni vastavalt ISO klassifikaatori tootekategooriale ja antud toote tehnilisele iseloomustusele.

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi kuulmispuudest tulenevaid tegevusvõime piiranguid

1/0

 

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise ja universaalse disaini põhimõtted

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid tema tegevuskeskkonnas

1/0

 

 

Ortopeedilise valdkonna abivahendispetsialisti:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Eri liiki ortooside ja proteeside tehnilised parameetrid

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas kasutaja füsioloogiliste parameetrite ja ortoosi/proteesi tehniliste parameetrite kokkusobivust.

1/0

 

Inimese füsioloogia, funktsionaalne anatoomia ja biomehaanika

Tõendab juhtumi analüüsi struktuurihäirete osas arusaamist kliinilise diagnoosina esitatud haiguse põhjustest ja väljendusvormidest ning RFK klassifikatsiooni tundmist.

1/0

 

Enamlevinud ortopeedilised patoloogiad

Tõendab juhtumi analüüsi funktsioonihäirete osas aru saamist tugi - liikumisaparaadiga seotud funktsioonide ja asendite normaalsooritusest ning nende kõrvalekalletest

1/0

 

Isiku tugi – liikumisaparaadi hindamise põhimõtted

Tõendab inimese põhiliikumise kriteeriumide tundmist ning vastavate tõenduspõhiste hindamismeetodite kasutamist tugi – liikumisaparaadist tulenevate probleemide väljaselgitamiseks juhtumi analüüsi eesmärkide osas ja vestlusvoorus ette antud ülesande lahendamisel.

1/0

 

Erinevad ortoosi- ja proteesimaterjalid, nende omadused ning nende kohandamine vastavalt kliendi vajadustele

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja/ või antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Tehnilised ortopeedilised hooldussüsteemid, nende planeerimine ja rakendamine

 

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas valitud ortoosi / proteesi hoolduse vajadust ja kasutuse ajalist planeerimist toote sobivuse hindamiseks kliendile

1/0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang (pearühmad 04,05,06)

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid

1/0

 

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise ja universaalse disaini põhimõtted

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid antud tegevuskeskkonnas

1/0

 

 

Liikumise valdkonna abivahendispetsialisti:

Tegevusnäitaja/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Liikumisabivahendite tehnilised parameetrid ja omadused

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas kasutaja füsioloogiliste parameetrite ja abivahendi tehniliste parameetrite kokkusobivust

1/0

 

Inimese füsioloogia, funktsionaalne anatoomia ja biomehaanika

Tõendab juhtumi analüüsi struktuurihäirete osas arusaamist kliinilise diagnoosina esitatud haiguse põhjustest ja väljendusvormidest ning RFK klassifikatsiooni tundmist

1/0

 

Liikumisfunktsiooni enamlevinud patoloogiad

Tõendab juhtumi analüüsi funktsioonihäirete osas liikumisega seotud funktsioonide ja asendite normaalsooritusest ning nende kõrvalekalletest

1/0

 

Isiku liikumisvõime hindamise põhimõtted

Tõendab inimese põhiliikumise kriteeriumide tundmist ning vastavate tõenduspõhiste hindamismeetodite kasutamist vestlusvoorus ette antud ülesande lahendamisel

1/0

 

Isiku liikumisvõime ja -oskustega seotud ISO-klassifikaatori valdkonnad (nt pearühmad 05, 06, 12, 15 ja 30)

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas ISO klassifikaatori valdkondade tundmist ning konkreetse abivahendiga antud häire kompenseerimise eesmärke

1/0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid

1/0

 

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise ja universaalse disaini põhimõtted

Tõendab vestlusvooru ülesande lahendamisel hindamise/kohandamise objektiivsete meetodite kasutamist ning tegevuskeskkonna kohandusettepanekute sobivust

1/0

 

 

Kõne- ja kommunikatsiooni valdkonna abivahendispetsialist:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Inimese füsioloogia ja funktsionaalne anatoomia

Tõendab juhtumi analüüsi struktuuri- ja funktsioonihäirete osas kõnetuse funktsionaalse põhjuse äratundmist.
Tõendab oma oskust kasutada kommunikatsioonispetsialisti hinnanguid ja soovitusi vestlusvoorus.

1/0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang

Tõendab oma oskust leida ISO klassifikaatoritele vastavaid kommunikatsiooniabivahendeid juhtumi analüüsi eesmärkide ja sekkumisstrateegiate osas.
Tõendab sobiva kommunikatsiooniabivahendi soovitamise oskust koostöös logopeediga juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas või vestlusvooru ülesande lahendamisel.

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab oma oskust käsitleda klienti terviklikult ja lähtuvalt tema funktsionaalsetest häiretest vestlusvooru ülesande lahendamisel. Tõendab oma oskust aru saada liigutusliku potentsiaali ja kognitiivse võimekuse tasemest iga konkreetse kliendi puhul juhtumi analüüsi eesmärkide osas või vestlusvooru ülesande lahendamisel.

1/0

 

 

Olme- ja hügieeni valdkonna abivahendispetsialist:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Isiku enesehoolde ja -kaitse abivahendid, nende kasutamine

Tõendab juhtumi analüüsi eesmärkide ja sekkumisstrateegiate osas ning vestlusvooru ülesande lahendamisel kasutaja seisundit toetavate/säilitavate tehniliste abivahendite valikut

1/0

 

Olme- ja hügieeniabivahendite kasutamisvajaduse tingivad patoloogiad ja seisundid

Tõendab juhtumi analüüsi funktsioonihäirete osas kasutaja olme- ja hügieenitegevuste vajadust tehniliste abivahendite järele

1/0

 

Inimese füsioloogia ja funktsionaalne anatoomia ning biomehaanika

Tõendab juhtumi analüüsi struktuuri-funktsioonihäirete osas ning vestlusvooru ülesande lahendamisel teadmisi inimkeha talitlemisest

1/0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodang

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid olme- ja hügieeni valdkonnas

1/0

 

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise põhimõtted

Tõendab vestlusvooru ülesande lahendamisel tõenduspõhiste meetodite kasutamist ning tegevuskeskkonna kohandamise ettepanekute sobivust.

1/0

 

 

Tegevuskeskkonna hindamise ja kohandamise abivahendispetsialist:

Tegevusnäitajad/ Hindamiskriteeriumid

Juhtumi kirjeldus

Jah/Ei

Märkused

Tegevuskeskkonna hindamise/kohandamise ja universaalse disaini põhimõtted

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute ja eesmärkide osas oskust aru saada RFK klassifikatsioonil põhinevaid  keskkonna kohandamise vajadustest ning võimalustest.

1/0

 

Nõuded liikumis-, nägemis- ja kuulmispuudega inimeste liikumisvõimaluste tagamiseks;
kaasava elukeskkonna loomise ja kavandamise juhendmaterjal

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas RFK klassifikatsioonil põhineva tegevuspiirangutest tulenevate keskkonna hindamise meetodite ja vastavate seadusandlike aktide tundmist. Tõendab oskust tõlgendada ja kasutada kaasava elukeskkonna juhendmaterjale.

1/0

 

Töökeskkonna füsioloogilised ohutegurid

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ning vestlusvooru ülesande lahendamisel kliendi tööst tulenevate füsioloogiliste ohutegurite määratlemise oskust

1/0

 

Inimese füsioloogia ja funktsionaalne anatoomia ning biomehaanika

Tõendab juhtumi analüüsi struktuurihäirete osas arusaamist kliinilise diagnoosina esitatud haiguse põhjustest ja väljendusvormidest ning RFK klassifikatsiooni tundmist

1/0

 

Patoloogia (algtasemel)

Tõendab juhtumi analüüsi funktsioonihäirete osas kliendi funktsioonide kõrvalekallete märkamist normaalsooritusest

1/0

 

Puudespetsiifilised keskkonna parendamise abivahendid

Tõendab juhtumi analüüsi eesmärkide ja sekkumisstrateegiate osas puudest tulenevate keskkonnamuudatuste vajadusest arusaamist ja puuet kompenseerivate abivahendite tundmist

1/0

 

Abivahendite ISO-klassifikaatorile vastavad toodete kategooriad ja tarnijate pakutav toodangut

Tõendab juhtumi analüüsi sekkumisstrateegiate osas 6-kohalise numbrikombinatsiooniga ISO klassifikaatori tootekategooria ja antud toote tehnilise iseloomustusega abivahendi sobivust kasutajale

1/0

 

Isiku erivajadusest tulenevad toimetuleku, töö- ja tegevusvõime piirangud oma spetsiifika valdkonnas

Tõendab juhtumi analüüsi tegevuspiirangute osas ja vestlusvooru ülesande lahendamisel RFK klassifikatsioonil põhinevaid kliendi tegevusvõime piiranguid antud tegevuskeskkonnas

1/0

 

 

5.    Hindamisjuhend hindajale

Enne hindamist tutvub hindaja:

täiskasvanute koolitaja vastava taseme kutsestandardiga,
kompetentsipõhise hindamise mõistete ja põhimõtetega,
kutse andmise korraga,
taotleja dokumentidega ja esitatud juhtumianalüüsiga (kirjalik või salvestus)
hindamise üldise informatsiooniga,
hindamiskriteeriumidega,
hindamismeetoditega,
hindamise korraldusega,
hindamisel kasutatavate dokumendivormidega.

Hindamise ajal:
jälgib taotlejat hindamisprotsessis personaalselt,
täidab taotleja kohta personaalne hindamisvorm,
esitab vajadusel küsimusi hindamiskriteeriumide täitmise osas,
hindab kutse taotlejat kõikide hindamiskriteeriumide järgi,
vormistab hindamistulemuse iga hindamiskriteeriumi kohta.

Hindamise järel vormistatakse hindamistulemus (vorm H2)
Vorm H2


Jrk nr

Taotleja ees- ja perenimi

Isiku-kood

Hinnang juhtumi analüüsile

Hinnang
vestlusvoorule

Ettepanek kutse-komisjonile

Märkused

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hindamiskomisjoni liige: nimi ja allkiri
............................................................................

 

Sa oled 48598805. külaline
Esileht