[Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit]

ELIL tänab!

BECCHasartmängumaksu NõukoguMeiraJysk Linnen´n Furniture OÜALe CoqPereInteraltuseOlerex ASTere ASHTM
Boga-video Puude Taga On Inimene

Organisatsioonist

Liikmesühingud
Põhikiri
Tegevusprogramm
Juhatus, tegevaparaat

Teated

Liidu teated
Pressiteated
Juhatuse protokollid
Foorum
Koostöökogu
Kirjandus / trükised
Tagasiside

Meedia

Pildid
Mihkli fotoalbum
Videoteek

Jälgi meid Facebookis!
Jälgi meid Facebook'is!

[In English]

[ Toe Typed Page ]


'

Prindi dokument

Invaru OÜ tegevusest ja finantsseisust 2012.a.

Sotsiaalministri 14.12.2000. a. määrusega nr. 79 on kehtestatud tingimused abivahendite võimaldamiseks soodustingimustel – 30-90% teenuse hinnast tasutakse riigieelarve vahenditest. Soodusteenuste osutamiseks on ülalmärgitud määruse alusel sõlmitud koostöö­lepingud 14 maavalitsusega ning Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametiga, 2013. aastast kõigi 15 maavalitsusega. Haigekassaga on sõlmitud leping meditsiiniliste abivahendite (valdavalt glükomeetrite testribad) soodusmüügiks.

Riigiosaluse maht 2012. aastal moodustas 53,6% müügitulust. Riigiosaluse maht vähenes võrreldes 2011. aastaga 1,9%, samas üldine müügitulu kasvas 6%, 2304,3 tuh. euroni. Aruandeaasta kasum moodustas 202,6 tuh. eurot.

Jätkusid piirangud abivahendite sooduslaenutusele ja -müügile paljudes piirkondades. Aastaid ületab nõudlus OÜ Invaru soodusteenustele riigiosaluse kattest tulenevaid võimalusi. Jätkuvalt on riikliku arengukava puudumine takistuseks OÜ Invaru arengule. Kuigi soov ja vahendid arengusse investeerimiseks on olemas, puudub selgus selle otstarbekuses. Suured on riskid, mis on seotud teadmatusega abivahenditealaste teenuste riikliku korraldamise võimalikest muutustest. Sellele vaatamata on ettevalmistamisel kesklao, tehnilise teenistuse ja büroo koondamine üheks tervikuks 2014. aastal eesmärgiga:
- optimeerida haldus- ja transpordikulusid,
- oluliselt parandada tehnilise teenistuse ja kesklao töötajate töökorraldust ning töötingimusi.
Abivahenditealaste teenuste osutamisel tervikuna on tõsiseimateks probleemideks jätkuvalt:
- toetuseks eraldatavate vahendite kasutamise eelarve puudumine, mille tulemusena on soodusteenuste kättesaadavus / piiratus maakonniti erinev (ebavõrdne kohtlemine)
- inimestel puudub sageli valikuvõimalus teenuste ostmisel, sest toetussummasid ei jaotata ettevõtete vahel vastavalt klientide nõudlusele
- ei ole loodud keskonda, mis läbi konkurentsi mõjutaks teenuste kvaliteeti ja hinda.
OÜ-l Invaru ei ole esinenud majandusraskusi, samuti ei ole ettevõttel lühi- ega pikaajalisi laene.

Finantsuhtarvud

 

2012

2011

Käibe kasv (%)

5,99

11,67

Kasumi kasv (%)

33,67

-29,02

Puhasrentaablus (%)

8,79

6,97

Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades)

5,63

4,38

ROA (%)

17,86

15,18

ROE (%)

21,28

19,20

Finantsuhtarvude arvutamise metoodika:
Käibe kasv (%) = (müügitulu 2012 – müügitulu 2011) / müügitulu 2011 x 100
Kasumi kasv (%) = (puhaskasum 2012 – puhaskasum 2011) / puhaskasum 2011 x 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu x 100
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
ROA (%) = puhaskasum / varad kokku x 100
ROE (%) = puhaskasum / omakapital kokku x 100

Enn Leinuste
ELIL üldkoosolekul
26.aprillil 2013.a

Sa oled 48598812. külaline
Esileht